آیفون 7 پرفروش‎ترین گوشی‎هوشمند در سه ماهه‎ اول 2017 بوده است

این حقیقت را نمی‎توان انکار کرد که فروش گوشی‎های آیفون بسیار خوب است. تقریبا یک دهه‎ است که این دستگاه‎ها جریان نقدینگی بالایی برای اپل به همراه اورده‎اند و گزارشی جدیدا منتشر شده است که نشان می‎دهد گوشی‎های هوشمند اپل به شکستن رکوردها ادامه می‎دهند. این گزارش اعلام می‎کند که دو گوشی آیفون 7 و […]

این حقیقت را نمی‎توان انکار کرد که فروش گوشی‎های آیفون بسیار خوب است. تقریبا یک دهه‎ است که این دستگاه‎ها جریان نقدینگی بالایی برای اپل به همراه اورده‎اند و گزارشی جدیدا منتشر شده است که نشان می‎دهد گوشی‎های هوشمند اپل به شکستن رکوردها ادامه می‎دهند. این گزارش اعلام می‎کند که دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در سه‎ماهه‎ی اول سال جاری میلادی رتبه‎های اول و دوم پرفروش‎ترین گوشی‎هوشمند دنیا را به خود اختصاص داده‎اند.

شرکت Strategy Analytics در گزارش خود اشاره می‎کند که در این بازه‎ی زمانی تعداد کل گوشی‎های هوشمند عرضه شده در جهان به عدد 353.3 میلیون دستگاه رسیده است. از این تعداد کل گوشی عرضه شده، 21.5 میلیون دستگاه به آیفون 7 و 17.4 میلیون به آیفون 7 پلاس تعلق گرفته است.

با بررسی این ارقام بایستی گفت که آیفون 7 به مقدار 6.1 درصد و آیفون 7 پلاس 4.9 درصد کل گوشی‎های هوشمند فروخته شده در جهان در سه‎ماهه‎ی قبلی سال را به خود اختصاص داده‎اند. پس از این دو گوشی در رتبه‎ی سوم گوشی R9s شرکت Oppo قرار دارد، در حالی‎که دستگاه‎های میان‎رده‎‎ی Galaxy J3 و (Galaxy J5 (2016 سامسونگ به ترتیب رتبه‎های 4 و 5 را اشغال کرده‎اند.

صحت این ارقام جای شگفتی نخواهد داشت. اپل در هر سه‎ماهه‎ی سال ده‎ها میلیون آیفون می‎فروشد. در گزارش مالی رسمی این شرکت برای سه‎ماهه‎ی نخستین سال اعلام کرد که در این بازه‎ی زمانی موفق به فروش 50.8 میلیون دستگاه شده است.

گرچه، همانند با سنت همیشگی اهالی کوپرتینو، جزئیات این آمار براساس مدل دستگاه‎های فروخته شده، اعلام نشد. عملکرد آیفون در بازار تنها در سه‎ماهه‎های آتی بهبود پیدا می‎کند چون در نیمه‎ی دوم سال شاهد حضور مدل دهمین سالگرد اپل در بازار خواهیم بود.

گفته می‎شود آیفون 8 یک گوشی‎هوشمند کاملا متحول شده به شمار می‎رود و طرفداران اپل بی‎صبرانه منتظر آن هستند.