تصاویر منتشرشده از ماکت آیفون 8 کدام‌یک از شایعات موجود را تایید می‌کند؟

شایعات مربوط به گوشی آیفون 8 اپل ظاهرا حول دو طراحی متفاوت برای پرچم‎دار 2017 این شرکت است، به نحوی که در یکی از آن‎ها آیفون از آلومینیوم ساخته شده و در دیگری گوشی با ظاهر جذاب‎تر با شیشه‎های خمیده در پنل پشتی و جلویی را مشاهده می‎کنیم. امروز گروه دیگری از تصاویر منتشر شده […]

شایعات مربوط به گوشی آیفون 8 اپل ظاهرا حول دو طراحی متفاوت برای پرچم‎دار 2017 این شرکت است، به نحوی که در یکی از آن‎ها آیفون از آلومینیوم ساخته شده و در دیگری گوشی با ظاهر جذاب‎تر با شیشه‎های خمیده در پنل پشتی و جلویی را مشاهده می‎کنیم. امروز گروه دیگری از تصاویر منتشر شده است که دستگاه دوم را نشان می‎دهند. این تصاویر آیفونی را به تصویر می‎کشند که از شیشه و فولاد ضدزنگ ساخته شده و نمای جلویی این گوشی را نمایشگری لبه به لبه با حواشی که دیده نمی‎شود، پوشانده است. هم‎چنین خبری از وجود حسگر اثرانگشت تاچ آی‎دی در پنل پشتی نیست که نشان می‎دهد بایستی زیر نمایشگر قرار داده شده باشد.

این تصاویر را کاربری در توئیتر به اسم Benjamin Geskin منتشر کرده است. این تصاویر ظاهرا نشان‌دهنده شاسی آیفون 8 بوده که با CNC شکل گرفته است. معلوم نیست که این تصاویر چه مرحله‎ای از تولید را نشان می‎دهند چون لوگوی اپل در پشت آیفون در اکثر تصاویر به چشم نمی‎خورد.

برای لحظه‎ای این تصاویر را حقیقی در نظر بگیرید چون با اطلاعات شنیده شده از دیگر منابع همخوانی دارند. نکته‎ی بسیار جالب‎تر این است که پنل پشتی دارای یک مستطیل عمودی شکل برای سیستم دوربین دوگانه‎ی‎ جدید و نه قابلیت دیگری است.

در این‎جا نیز حسگر اثرانگشت تاچ آی‎دی دیده نمی‎شود تا این باور شکل گیرد که اپل حسگر بیومتریک خود را به زیر نمایشگر ادغام کرده است. ولی هم‎چنان یک مشکل اساسی باقی می‎ماند، آیا اپل توانسته است این سنسور را داخل نمایشگر در اندازه‎ی مورد نیاز جا دهد؟

نمای جلویی این دستگاه بیشتر نمایشگر خاموشی را نشان می‎دهد که بدون وجود حواشی بسیار بی‎نظیر است. بلندگوی مکالماتی در قسمت میانی بالای دستگاه در جلو به همراه برش‎های لازم برای دوربین‎ها، حسگرهای مجاورتی و سایر بخش‎هایی که قابل شناسایی نیستند، دیده می‎شود.

جناحین این دستگاه با فولاد ضد زنگ صیقل یافته است که بدون شک طراحی آیفون 4 را یادآوری می‎کند. تقریبا با صفحه‎ی پشتی یک آی‎پاد کلاسیک روبرو هستیم که درخشان و خمیده ظاهر شده است. همان‎طور که ممکن است انتظار داشته باشید، دکمه‎های جداگانه‎ی تنظیم حجم صدا و سوئیچ mute در سمت چپ دیده می‎شوند. سمت راست بسیار شبیه به همین بخش در نسل فعلی آیفون است یعنی در این قسمت دکمه‎ی پاور و شیار سیم‎کارت دیده می‎شود، به جز این‎که به نظر دکمه‎ی پاور طول بیشتری دارد.

همین کاربر هم‎چنین طراحی‎های شماتیکی را ارسال کرده است که طیفی از قطعات مخفی زیر نمایشگر به همراه میکروفون مخصوص کاهش پارازیت را در برآمدگی دوربین دوگانه نشان می‎دهد. خطوط قرمز رنگ محلی را نشان می‎دهد که حواشی قطع و نمایشگر اولد آغاز می‎شود. این طرح‎های شماتیک نشان می‎دهد که نمایشگر دارای منفذی برای اسپیکر در نمای جلو است.

این تصاویر یقینا بسیار هیجان‎انگیز هستند، چون دستگاهی که این‎جا نشان داده می‎شود طراحی کاملا متفاوتی با آیفون 7 فعلی دارد. گرچه، نمی‎توان نتیجه‎ی قطعی گرفت که آیفون 8 به همین شکل خواهد بود.

یقینا این تصاویر شبیه به نمونه‎های اولیه‎ای است که اپل در نظر می‎گیرد ولی هیچ مدرکی دال بر این‎که این شرکت کالیفرنیایی از این طراحی استفاده کند، وجود ندارد.

با آن‎که شایعات هنوز در رابطه با طراحی آیفون 8 مختلف هستند ولی قابلیت‎های این گوشی قطعی به نظر می‎آیند. بسیاری از گزارش‎ها نشان می‎دهد که آیفون 8 (یا هر نامی که اپل برای آن برگزیند) یک دوربین جلوی سه‎بعدی، شارژ بی‎سیم، 3 گیگابایت رم، نمایشگر اولد 5.8 اینچی با تراکم پیکسلی 521ppi و قابلیت‎های متعدد دیگر دارد.

اپل در فصل پائیز از این گوشی جدید به همراه مدل‎های به‎روزرسانی شده‎ی آیفون‎های فعلی 7 و 7 پلاس رونمایی خواهد کرد.

به‎روزرسانی: منبع اخبار بالا جزئیات بیشتری نیز مطرح کرده است مبنی بر این‎که آیفون 8 ضخامت 7.1 میلی‎متری و اندازه‎ای مشابه با آیفون 7 داشته و به رنگ مشکی به بازار خواهد آمد. Geskin تصویر دیگری را منتشر کرده که این آیفون مشکی رنگ را نشان می‎دهد.

او هم‎چنین طرح‎های شماتیک با جزئیات بیشتری را پست کرده که لایه‎بندی مادربورد داخلی این دستگاه را نشان می‎دهد ولی می‎گوید صحت آن تنها 70 درصد است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال