تکامل آیفون، مقایسه‌ی تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون از نسل اول تا آیفون 6

اگر شما هم جز کسانی هستید که بالاتربودن عدد مگاپیکسل بر روی عقب گوشی را مهم‌ترین فاکتور برای برتری یک دوربین می‌دانید، کافیست نگاهی به تصاویر گرفته شده از آیفون‌های قبلی و مقایسه‌ی آن‌ها با آیفون‌های فعلی بیندازید. این مقایسه نشان می‌دهد که اپل حق داشته که تا به امروز همچنان به همان دوربین 8 […]

اگر شما هم جز کسانی هستید که بالاتربودن عدد مگاپیکسل بر روی عقب گوشی را مهم‌ترین فاکتور برای برتری یک دوربین می‌دانید، کافیست نگاهی به تصاویر گرفته شده از آیفون‌های قبلی و مقایسه‌ی آن‌ها با آیفون‌های فعلی بیندازید. این مقایسه نشان می‌دهد که اپل حق داشته که تا به امروز همچنان به همان دوربین 8 مگاپیکسلی خود چسبیده و قصد جدایی از آن را ندارد. اپل به جای این که همانند رقیبان خود به فکر افزایش مگاپیکسل دوربین باشد، از لحاظ نرم افزای و تغییر در بخش‌های مختلف دوربین گوشی خود را در هر سری بهتر و بهتر می‌کند.

شما چه کاربر یا طرفدار آیفون باشید چه نباشید حتما تعریف زیادی را از دوربین گوشی‌های اپل شنیده‌اید. شاید برای شما نیز جالب باشد که دوربین اپل در وبسایت معروف Flickr در رده‌ی دوم بهترین‌ دوربین‌ها قرار دارد. حتی عکاسان حرفه‌ای نیز همیشه از دوربین آیفون تعریف کرده‌اند و آن را یکی از بهترین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند می‌دانند ولی وقتی شما نظر نقد و بررسی‌های مختلف را می‌خوانید تنها عبارتی که برای این دوربین وصف می‌شود این است که اپل تنها سنسوری 8 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی گوشی قرار داده است.

تکامل آیفون، مقایسه‌ی تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون از نسل اول تا آیفون 6

اگر تصاویر گرفته شده از اولین نسل آیفون را با تصاویر آیفون 6اس مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که تصاویر چه قدر با یکدیگر فرق داشته‌اند. اپل برای اولین آیفون خود در 8 سال پیش از سنسوری 2 مگاپیکلسی استفاده کرد. دو سال بعد آیفون 3GS منتشر شد و سنسوری 3.2 مگاپیکسلی را داشت. دوربین تعبیه شده برای آیفون 4 تنها 5 مگاپیکسل داشت و از آیفون 4اس به بعد بود که اپل سنسوری 8 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی آیفون‌های خود استفاده کرد و حالا هم همچنان از همان سنسور 8 مگاپیکلسی استفاد می‌کند.

با مشاهده تصاویر می‌توانید این مطلب را متوجه شوید که حتی سنسور 8 مگاپیکسلی آیفون 4اس با سنسور 8مگاپیکسلی آیفون 6 چه تعییراتی را در کیفیت عکس ایجاد کرده‌اند.

تکامل آیفون، مقایسه‌ی تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون از نسل اول تا آیفون 6

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال