جمع‌آوری گوشی‌های آیفون از بازار کنسل شد

در چند روز اخیر شاهد خبرهایی مبنی بر جمع‌آوری گوشی‌های آیفون ۱۰ روز بازار در پی اجرای طرح رجیستری بودیم. اما اکنون معاون وزیر صنعت به طور قاطع اعلام می‌کند قرار نیست آیفون‌ها جمع‌آوری شوند و به این سادگی جنجال ۱۰ روزه به پایان رسید. کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با هشدار نسبت […]

در چند روز اخیر شاهد خبرهایی مبنی بر جمع‌آوری گوشی‌های آیفون ۱۰ روز بازار در پی اجرای طرح رجیستری بودیم. اما اکنون معاون وزیر صنعت به طور قاطع اعلام می‌کند قرار نیست آیفون‌ها جمع‌آوری شوند و به این سادگی جنجال ۱۰ روزه به پایان رسید.

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با هشدار نسبت به اینکه با شائبه منفعت شخصی اعتماد عمومی را جریحه‌دار نکنند، گفت: تجربه ناموفق سال 85 در اجرای رجیستری موبایل ما را می‌ترساند و شایعاتی در آن زمان مطرح شد که افرادی می‌خواستند از این شرایط منفعت مالی کسب کنند و بعد از اینکه به این هدف دست یافتند طرح لغو شد. این شایعات به اعتماد عمومی مردم ضربه می‌زند.

در نهایت این جنجال با اظهارات مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پایان یافت. وی اعلام کرد: جمع‌آوری تلفن‌های همراه از مغازه‌های سطح شهر صحت ندارد و قرار نیست آیفون‌ها جمع‌آوری شوند بلکه با اجرای طرح رجیستری، مشکلات مربوط به قاچاق در این خصوص برطرف خواهد شد.

خسروتاج همچنین حتی‌الزام ایجاد نمایندگی اپل را نیز رد کرده و گفته، در بحث نمایندگی قانون می‌گوید در کالاهای سرمایه‌ای باید مساله خدمات پس از فروش رعایت شود. بنابراین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید شرکت‌هایی که حاضرند خدمات پس از فروش ارائه کنند را شناسایی کرده و به همان‌ها در این زمینه پیشنهادهای لازم را ارائه کند.

این اقدامات نشان دهنده ناهماهنگی دستگاه‌های مسئول در کشور است. در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اقدامی تاکید می‌کند اما گذشت تنها چند روز نشان می دهد حتی همکار دولتی ستاد این رویه را قبول ندارد. چنین ناهماهنگی‌هایی باعث بدبینی و ایجاد شائبه درباره پشت پرده های چنین طرح‌های مبارزه با قاچاق شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال