ادعای کاربر آیفون در مورد روشن شدن موبایل خود پس از ده ماه قرارگیری در کف رودخانه

یک کاربر آیفون مدعی شد زمانی که پس از ۱۰ ماه گوشی آیفون خود را از کف رودخانه پیدا کرده است این گوشی هم چنان روشن شده و به کار خود ادامه داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک کاربر آیفون در بریتانیا می گوید ۱۰ ماه گوشی در کف یک […]

یک کاربر آیفون مدعی شد زمانی که پس از ۱۰ ماه گوشی آیفون خود را از کف رودخانه پیدا کرده است این گوشی هم چنان روشن شده و به کار خود ادامه داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک کاربر آیفون در بریتانیا می گوید ۱۰ ماه گوشی در کف یک رودخانه افتاده بود و اکنون پس از پیدا شدن همچنان روشن شده است. البته گوشی های آیفون با استاندارد آی پی نسبت به آب مقاوم هستند اما ادعای روشن شدن دستگاه پس از ۱۰ ماه قرارگیری در آب میتواند بسیار تعجب برانگیز باشد.

طبق این استاندارد گوشی های جدید اپل با قرارگیری در عمق نه‌ چندان زیاد آب شیرین همچنان سالم خواهند ماند. به عنوان مثال آیفون۱۳پرومکس به دلیل داشتن استاندارد IP68 علاوه بر گرد و غبار در مقابل آب نیز مقاوم است. به طوری که می تواند به مدت نیم ساعت در عمق ۶ متری قرار بگیرد.

اما اینکه یک گوشی آیفون بتواند چه زمانی در زیر آب تاب بیاورد مشخص نیست. پیش از این نیز گزارش هایی در این مورد منتشر شده بود که نشان می داد چند آیفون و یا گوشی های دیگری از برند هواوی توانستند به مدت طولانی در زیر آب بمانند.

کوین دیویس فردی است که سال گذشته حین قایق سواری گوشی خود را در رودخانه انداخت. پس از وی فرد دیگری در حین قایق سواری آیفون گم شده را پیدا کرد. یابنده دستگاه با توجه به وضعیت آیفون پیدا شده نسبت به سالم بودن آن چندان امیدوار نبود. با این حال عکس هایی از آیفون پیدا شده را در فضای مجازی به امید پیدا کردن صاحب اصلی آن به اشتراک گذاشت. وی تصور می کرد ممکن است صاحب اصلی اطلاعات مهمی در آیفون خود ذخیره کرده باشد.

 از طریق کمپرسور هوا دستگاه پیدا شده را خشک و سپس به شارژ زد. در نهایت شگفتی متوجه شد آیفون پیدا شده کار میکند. همچنین روی صفحه گوشی تصویر صاحب اصلی قرار داشت. وی این تصویر را در فیسبوک به اشتراک گذاشت و توانست آن را به صاحب اصلی خود بازگرداند. نکته مهم از این اتفاق شکستن حد و مرزها در دستگاه های هوشمند و ظاهر شدن آنها فراتر از انتظارات است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال