بنچمارک مربوط به گوشی‌هوشمند iPhone 6 SE لو رفت: دریافت امتیازی بالاتر نسبت به آیفون 6s

اوایل امروز بود که خبری مربوط به انتشار تصاویر مربوط به جعبه خرده فروشی گوشی آیفون 6 SE در خبرگزاری‌ها جنجال به پا کرد. البته با شواهدی می‌توانستیم بگوییم که آن تصاویر دستکاری شده و ساختگی باشند. اما جالب اینجاست که اطلاعات مربوط به تست و بنچمارک یک گوشی با همین نام نیز به بیرون درز […]

اوایل امروز بود که خبری مربوط به انتشار تصاویر مربوط به جعبه خرده فروشی گوشی آیفون 6 SE در خبرگزاری‌ها جنجال به پا کرد. البته با شواهدی می‌توانستیم بگوییم که آن تصاویر دستکاری شده و ساختگی باشند. اما جالب اینجاست که اطلاعات مربوط به تست و بنچمارک یک گوشی با همین نام نیز به بیرون درز کرده است!

آیا این موضوع به آن معنا خواهد بود که در تاریخ معین شده شرکت اپل به جای گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس، از آیفون 6 SE و 6 SE پلاس رونمایی به عمل خواهد آورد؟ تا چندین ماه، خبرها و شایعات حول این محور بود که این شرکت در آینده گوشی‌های هوشمندی با نام‌های آیفون 7 و 7 پلاس را معرفی خواهد کرد. اما به این دلیل که بر اساس تصاویر منتشر شده، ظاهر این دو گوشی تفاوت خیلی زیادی با نسخه‌های پیشین نخواهد کرد از این رو ممکن است با همان نام قبلی و دریافت پسوند SE به معنای نسخه ویژه، به بازارهای فروش عرضه گردند.

به منظور تایید این تئوری باید گفت که یکی از کاربران چینی ادعا کرده است که توانسته به آیفون‌ جدید اپل دسترسی پیدا کند. از طرفی توانسته است تست بنچمارک گیک بنچ را نیز بر روی آن به اجرا بگذارد. تصاویر مربوط به نتیجه ان در بخش زیر قابل مشاهده می‌باشد. از طرفی می‌توانید به وضوح نیز ببینید که نام iPhone 6 SE در بخش زیرین آن نقش بسته است. همان طور که انتظار می‌رفت این گوشی از سیستم عامل iOS 10 استفاده می‌کند.

iPhone 6 SE

گوشی آیفون 6 اس اپل توانسته بود در بنچمارک گیک بنچ، امتیاز 4,427 را در بخش چند هسته‌ای و 2,542 را در قسمت تک هسته‌ای کسب نماید. اما iPhone 6 SE به نظر می‌اید که در حال استفاده از تراشه جدید باشد و از این رو به امتیازهای بالاتر شامل 5,210 و 3,042 در آن دو بخش دست پیدا کرده است. این موضوع خود خبر دیگری را تایید خواهد کرد. این موضوع که آیفون‌های امسال از تراشه جدیدی استفاده خواهند کرد.

دیگر خبرهای مربوط به iPhone 6 SE نیز امروز توسط منابع دیگر منتشر شده است. به نظر می‌آید فرضیه مربوط به کلید هوم گوشی آیفون‌ها امسال به تحقق نیابد زیرا در نسخه‌های اولیه هنوز هم شاهد قرارگیری کلید فیزیکی در این بخش هستیم. فناوری True Tone شرکت اپل نیز که در آیپد پرو 9.7 اینچی این شرکت وجود دارد، به آیفون‌های جدید خواهد آمد. متاسفانه ابعاد و دقت تصویر نمایشگر گوشی‌های جدید آیفون نسبت به نسل گذشته بدون تغییر خواهند ماند.

اما همانند شایعات منتشر شده در گذشته، نسخه بزرگتر از دوربین اصلی دو گانه برخوردار خواهد بود. البته ساز و کار آن به هیچ وجه شبیه به گوشی‌های پی9 یا آنر 8 هواوی نخواهد بود. این که یکی از سنسورها بخواهد رنگی و دیگری سیاه و سفید عکاسی کند. در حقیقت نسخه بزرگتر همانند گوشی جی5 ال‌جی دارای دو دوربین اصلی است که در فاصله کانونی لنز و مشخصات دیگر آن با یکدیگر تفاوت خواهند داشت.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد فردی که با نسخه اولیه iPhone 6 SE کار کرده بوده این طور اذعان داشت که شرکت اپل امسال دوباره نسل 6 اس را با نام جدید 6 SE وارد بازار خواهد کرد. گرچه تنها نسخه‌های رنگی نقره‌ای و خاکستری برای فروش به بازار عرضه خواهند شد. در حقیقت نسخه‌های طلائی و رزگلد به نسخه‌های جدیدتر اختصاص خواهند یافت.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال