ثبت 2 نقطه مداری به نام ایران برای پرتاب ماهواره بومی

محمدهمایون صدر، معاون سازمان فضایی ایران اعلام کرد ۲ موقعیت مداری از سوی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) برای پرتاب ۲ ماهواره مخابراتی و پخش همگانی رادیو و تلویزیون کشورمان ثبت شد. معاون سازمان فضایی ایران با اشاره به متفاوت بودن ثبت موقعیت مداری هر کشور در مدار زمین گفت: “هم اکنون دو موقعیت مداری […]

محمدهمایون صدر، معاون سازمان فضایی ایران اعلام کرد ۲ موقعیت مداری از سوی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) برای پرتاب ۲ ماهواره مخابراتی و پخش همگانی رادیو و تلویزیون کشورمان ثبت شد.

معاون سازمان فضایی ایران با اشاره به متفاوت بودن ثبت موقعیت مداری هر کشور در مدار زمین گفت: “هم اکنون دو موقعیت مداری از سوی اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU ) در مدار ۲۴.۱۹ درجه و ۳۴ درجه برای ایران به ثبت رسیده و تثبیت شده است.”

وی با بیان اینکه ثبت نقطه مداری یک سرقفلی محسوب می‌شود، ادامه داد: مقررات ITU دیگر مانند سابق نیست که بتوان نقطه مداری را ثبت کرد و به طور دائم برای یک کشور باقی بماند. کشورهایی که موقعیت مداری دارند باید از آن بهره‌برداری کنند؛ کشورها به محض اینکه زمان عمر ماهواره‌شان به پایان می‌رسد حتما باید برای ماهواره بعدی، برنامه‌ریزی کنند. شرط بهره‌برداری از موقعیت مداری این است که در آنجا ماهواره قرار داده شود. در غیر این صورت طی تفاهمنامه همکاری با سایر کشورها، آن امتیاز را به صورت موقت در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهند.

صدر همچنین تصریح کرد: ثبت نقطه مداری به تنهایی به معنای اجازه بهره‌برداری نیست و هم اکنون ما در مسیری قرار داریم که اجازه بهره برداری از آن موقعیت می‌تواند برای ما فراهم شود. چنانچه بخواهیم اجازه بهره برداری از نقطه مداری برای ما تحقق پیدا کند، باید هرچه سریعتر ماهواره مخابراتی را در موقعیت ثبت شده قرار دهیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال