جایگاه نامناسب ایران در رتبه‌بندی میانگین سرعت اینترنت

سرعت اینترنت توسط برخی از نهادهای عمومی و شرکت‌های خصوصی بین‌المللی در دنیا از جمله آکامای اندازه‌گیری شده و منتشر می‌شود. بر اساس گزارشات منتشر شده از آکامای، ایران جایگاه نامناسبی در میان همسایگان خاکی و آبی دارد و تنها بالاتر از افغانستان، پاکستان و ترکمنستان قرار گرفته است. این در حالی است که ۱۱ […]

سرعت اینترنت توسط برخی از نهادهای عمومی و شرکت‌های خصوصی بین‌المللی در دنیا از جمله آکامای اندازه‌گیری شده و منتشر می‌شود. بر اساس گزارشات منتشر شده از آکامای، ایران جایگاه نامناسبی در میان همسایگان خاکی و آبی دارد و تنها بالاتر از افغانستان، پاکستان و ترکمنستان قرار گرفته است. این در حالی است که ۱۱ همسایه‌ی دیگر ایران سرعت اینترنت بالاتر از کشورمان دارند.

بهترین وضعیت را کشور روسیه با متوسط سرعت اینترنت ۱۲.۱ مگابیت بر ثانیه دارد. بعد از روسیه، امارات و قطر به ترتیب با متوسط سرعت ۸.۷ و ۸.۳ مگابیت بر ثانیه دیگر همسایگان پر سرعت کشورمان هستند.

طبق این آمار متوسط سرعت اینترنت در ایران ۳.۵ مگابیت بر ثانیه است. سه کشوری که متوسط سرعت اینترنت کمتری از ایران دارند عباتند از افغانستان با متوسط سرعت ۱.۳ مگابیت بر ثانیه، پاکستان با متوسط سرعت ۲.۵ مگابیت بر ثانیه و ترکمنستان با متوسط سرعت ۳.۱ مگابیت بر ثانیه.

لازم به ذکر است که این متوسط سرعت شامل کلیه اشتراک‌ها و کاربران اعم از اینترنت‌های سازمانی، ADSL خانگی، وایرلس، اختصاصی، وایمکس و اینترنت موبایل می‌شود. ممکن است سرعت متوسط کاربران خانگی کمتر از این یا سرعت متوسط اینترنت کاربران اینترنت موبایل و اینترنت سازمانی بالاتر از این عدد شود.

جالب اینجاست که سرعت اینترنت عراق با ۳.۷ مگابیت بر ثانیه بالاتر از ایران است در حالی‌که این کشور سالها درگیر جنگ‌های مختلف بوده و برخی از زیرساخت‌هایش به تدریج ویران شده است.

آمار میانگین سرعت اینترنت مربوط به فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی ۱۱ دی ۱۳۹۴ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ در جدول زیر ارائه شده است.

رتبه نام کشور متوسط سرعت اینترنت
۱ روسیه ۱۲.۱ مگابیت بر ثانیه
۲ امارات ۸.۷ مگابیت بر ثانیه
۳ قطر ۸.۳ مگابیت بر ثانیه
۴ ترکیه ۷.۲ مگابیت بر ثانیه
۵ کویت ۶.۵ مگابیت بر ثانیه
۶ بحرین ۵.۲ مگابیت بر ثانیه
۷ عربستان ۴.۶ مگابیت بر ثانیه
۸ ارمنستان ۴.۴ مگابیت بر ثانیه
۹ آذربایجان ۴.۴ مگابیت بر ثانیه
۱۰ عمان ۳.۹ مگابیت بر ثانیه
۱۱ عراق ۳.۷ مگابیت بر ثانیه
۱۲ ایران ۳.۵ مگابیت بر ثانیه
۱۳ ترکمنستان ۳.۱ مگابیت بر ثانیه
۱۴ پاکستان ۲.۵ مگابیت بر ثانیه
۱۵ افغانستان

۱.۳ مگابیت بر ثانیه

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال