ایران چهارمین کشور جهان از نظر دسترسی به اینترنت و رتبه اول در منطقه در تعداد کاربر

در کشورمان حدود ۶۷ میلیون کاربر اینترنت داریم که این تعداد ایران را به رتبه اول در منطقه از نظر تعداد کاربر اینترنت معرفی کرده است. همچنین از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رتبه ۴ جهان قرار داریم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت آمار […]

در کشورمان حدود ۶۷ میلیون کاربر اینترنت داریم که این تعداد ایران را به رتبه اول در منطقه از نظر تعداد کاربر اینترنت معرفی کرده است. همچنین از نظر ضریب نفوذ اینترنت در رتبه ۴ جهان قرار داریم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت آمار اینترنت جهان، ایران با بیش از ۲۷ درصد افزایش در تعداد کاربران در دو دهه اخیر به عنوان اولین کشور در منطقه از نظر رشد دسترسی کاربران به اینترنت است. همچنین در رتبه چهارم جهان نیز از این نظر قرار گرفته است.

طبق داده های Internetworldstats، ایران دارای ۶۷ میلیون کاربر اینترنت است که از لحاظ افزایش دسترسی به اینترنت در منطقه بالاتر از هند قرار دارد. بالاترین تعداد کاربران اینترنت مربوط به کشور چین است که حدود ۸۵۴ میلیون کاربر دارد. پس از آن هند قرار گرفته که حدود ۵۶۰ میلیون کاربر دارد و آمریکا نیز با ۹۵ درصد حدود ۳۱۳ میلیون کاربر اینترنت دارد.

البته آمار به دست آمده نمی تواند معیار خوبی برای میزان دسترسی ساکنان کشور به اینترنت باشد و در این مورد جمعیت بالای یک کشور باعث بالا رفتن آمار تعداد کاربران خواهد شد. اما اگر بخواهیم از لحاظ نفوذ اینترنت بررسی کنیم، کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس بیشترین تعداد کاربر را خواهند داشت. به عنوان مثال بحرین معادل ۹۵ درصد و ایران حدود ۸0.۹ درصد بیشترین تعداد کاربر و نفوذ اینترنت را در منطقه دارد. در جهان نیز این آمار به کشورهایی مانند بنگلادش، نیجریه، هند و ویتنام تعلق دارد.

 از طرفی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرده ایران از لحاظ توسعه اینترنت پهن باند ثابت از بسیاری از برنامه‌های کشورهای دیگر عقب است. آمار اعلام شده در مورد ضریب نفوذ پهن باند اینترنت ثابت حدود ۱۱ درصد بوده که تعداد ۹ میلیون مشترک را شامل می شود و ضریب نفوذ اینترنت سیار نیز در حال حاضر به ۹۱ درصد رسیده است. این آمار نشان می دهد که توسعه زیرساخت ها برای افزایش سرعت اینترنت و همچنین توسعه اینترنت ثابت از ضرورت های این سازمان خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال