ایرانسل از آمادگی خود برای راه اندازی 5G در سراسر کشور خبر داد

پس از رونمایی از پنجمین سایت ایرانسل برای فناوری 5G در ایران، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد هم اکنون ایرانسل آمادگی لازم برای راه اندازی 5G روی سیم کارت های ایرانسل در سراسر ایران را داراست. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پنجمین سایت فناوری 5G ایرانسل در شیراز و با حضور مدیرعامل […]

پس از رونمایی از پنجمین سایت ایرانسل برای فناوری 5G در ایران، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد هم اکنون ایرانسل آمادگی لازم برای راه اندازی 5G روی سیم کارت های ایرانسل در سراسر ایران را داراست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پنجمین سایت فناوری 5G ایرانسل در شیراز و با حضور مدیرعامل این شرکت و رئیس سازمان رگولاتوری و مسئولان استان فارس افتتاح شد.

در این مراسم پنجمین سایت تجاری نسل ۵ تلفن همراه اپراتور ایرانسل پس از تهران رونمایی شد. مدیرعامل ایرانسل نیز اعلام کرد پس از شیراز، کیش و مشهد نیز به زودی این فناوری را در اختیار خواهند داشت.

پس از تست زنده سرعت و دانلود در این سایت مشخص شد سرعت دانلود برای این فناوری حدود ۳.۱۹۲ گیگابیت بوده است. همچنین برای مقایسه تست سرعت فناوری4G نیز انجام گرفت که در آن سرعت دانلود برای این شبکه 35.5 مگابیت بوده است.

برای تست دانلود نیز یک فایل 250 مگابیتی انتخاب شد. در این مرحله با استفاده از شبکه 5G برای دانلود 3 ثانیه زمان برده است و شبکه 4G نیز در طول 180 ثانیه موفق به دانلود شده بود.

البته تست دانلود با استفاده از سرور داخلی بوده که در حال حاضر امکان استفاده عموم از آن وجود ندارد. اما این اپراتور اعلام کرد در آینده و با افزایش پهنای باند سرعت دانلود برای کاربران عمومی نیز بسیار بالا خواهد بود.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم اعلام کرد این اپراتور آماده راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه روی سیم کارت های این شرکت است. وی خاطرنشان کرد با توجه به تجربه یک سال گذشته نیاز به توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور وجود دارد و در آینده نیز نسل پنج جوابگوی بسیاری از خدمات بر بستر این شبکه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال