آمادگی ایرانسل برای دریافت باندهای فرکانسی 700 و 800 همراه با افزایش سرعت اینترنت

پس از بحث های انجام شده درمورد آزادسازی باندهای فرکانسی 700 و 800 که در اختیار صدا و سیما قرار دارد، ایرانسل نیز با اظهار نظر در این مورد دریافت این باندهای فرکانسی را یکی از ملزومات روزهای اخیر و خارج شدن از تنگنای فرکانسی موجود دانست. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

پس از بحث های انجام شده درمورد آزادسازی باندهای فرکانسی 700 و 800 که در اختیار صدا و سیما قرار دارد، ایرانسل نیز با اظهار نظر در این مورد دریافت این باندهای فرکانسی را یکی از ملزومات روزهای اخیر و خارج شدن از تنگنای فرکانسی موجود دانست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سخنگوی ایرانسل طی اطلاعیه ای در مورد آزدسازی باندهای فرکانسی در اختیار صدا و سیما اظهار کرد که اگر این باندها آزاد و در اختیار قرار بگیرند، تغییرات ایحاد شده به حدی خواهد بود که مردم در طی 3 هفته به خوبی آن را احساس خواهند کرد. همچنین این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور ایرانسل نیز مانند اپراتورهای تلفن همراه در تنگنای شدید فرکانسی قرار دارد و این موضوع نه تنها برای ایرانسل حتی بصورت یک مانع برای توسعه شبکه موبایل درآمده است. ایرانسل در دوران کنونی برای خارج شدن از این وضعیت مجبور شد تا فرکانس مورد نیاز را از اپراتورهای دیگر قرض کند.

حدود 13 سال است که وزارت ارتباطات تلاش دارد تا باندهای فرکانسی 700 و 800 که بلا استفاده در اختیار صدا و سیما قرار دارد، به اپراتورهای تلفن همراه کشور اختصاص دهد. در شرایط کنونی و افزایش 50 درصدی مصرف اینترنت در کشور اختصاص این باندها می تواند بسیاری از مشکلات از قبیل سرعت، پوشش و ظرفیت شبکه اینترنت را  با استفاده از تجهیزات موجود حل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال