ایرانسل چهارمین سایت 5G کشور را در بوستان آب و آتش افتتاح می کند

امروز ایرانسل چهارمین سایت 5G ایران را در بوستان آب و آتش را رونمایی خواهد کرد. معاون فنی این شرکت پیش از این اعلام کرده بود پس از واگذاری باند فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتزی امکان توسعه شبکه وجود داشته و پس از آن چهارمین سایت این شرکت برای بهره برداری از فناوری 5G افتتاح خواهد شد. […]

امروز ایرانسل چهارمین سایت 5G ایران را در بوستان آب و آتش را رونمایی خواهد کرد. معاون فنی این شرکت پیش از این اعلام کرده بود پس از واگذاری باند فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتزی امکان توسعه شبکه وجود داشته و پس از آن چهارمین سایت این شرکت برای بهره برداری از فناوری 5G افتتاح خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، طی نشستی در این شرکت با عنوان واگذاری باند ۳۵۰۰ مگاهرتزی در اولین روز نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا اعلام شد به زودی سایت چهارم 5G این اپراتور در بوستان آب و آتش افتتاح می شود. این نشست با حضور افرادی از امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، معاون بخش فنی همراه اول و معاون فنی و مهندسی شرکت ایرانسل انجام شد.

 معاون فنی و مهندسی ایرانسل در نشست اخیر با بیان سرمایه گذاری های اخیر این شرکت در زمینه اینترنت پر سرعت ثابت اعلام کرد: افزایش تقاضا در شبکه دیتا در یک سال اخیر به شدت افزایش یافته است و به همین دلیل ایرانسل سرمایه گذاری های قابل توجهی را در جهت توسعه اینترنت پر سرعت ثابت انجام داده و خدمات TD-LTE نیز توسعه خواهد یافت. وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف دیتا امکان تغییر در باند فرکانسی وجود نداشته و در صورت تصمیم گیری ناگهانی نارضایتی عمومی به وجود خواهد آمد. در حال حاضر مشترکان ایرانسل در شبکه اینترنت پر سرعت ثابت جمعیت زیادی را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل واگذاری باند های فرکانسی فعلا مدنظر نخواهد بود.

بولوردی در پاسخ به سوالی در مورد دریافت پهنای باند فرکانسی 80 مگاهرتزی توسط اپراتورها برای توسعه 5G اعلام کرد: در حال حاضر رگلاتوری تصمیم گیری برای واگذاری پهنای باند فرکانسی ۱۰۰ مگاهرتزی را در برنامه خود دارد.

معاون فنی ایرانسل مشکلات بسیاری را در مقابل توسعه خدمات TD-LTE عنوان کرد که یکی از مهمترین آنها اختلالات GPS است. وی گفت در صورت راه اندازی فناوری 5G مشکل اختلالات GPS بیشتر خواهد شد و باید به دنبال راه حل این مشکل بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال