شرکت دانش بنیان ایرانی جایگزین پلیمری برای قیر در آسفالت تولید کرد

یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانست از پلیمر به جای قیر در آسفالت استفاده کند و ماده جدیدی را تولید کند که عمر آسفالت را تا ۱۰ سال افزایش می‌دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دانش بنیان ایرانی با کمک متخصصین و محققان این شرکت نوعی ماده پلیمری جدید ساخته است […]

یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانست از پلیمر به جای قیر در آسفالت استفاده کند و ماده جدیدی را تولید کند که عمر آسفالت را تا ۱۰ سال افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دانش بنیان ایرانی با کمک متخصصین و محققان این شرکت نوعی ماده پلیمری جدید ساخته است که می‌تواند به جای قیر در آسفالت مورد استفاده قرار بگیرد. وجود این ماده در آسفالت باعث افزایش کبفیت و عمر آسفالت خواهد شد. درآسفالت های کنونی بدلیل استفاده از قیر در آن پس از مدت کوتاهی دچار ترک و یا موج خواهند شد. اما استفاده از این پلیمر به جای قیر کمک می کند تا استقامت آسفالت افزایش پیدا کرده و طول عمر آن نیز بیشتر شود. بطوری که آسفالت ساخته شده با این ماده پلیمری دارای عمر ضمانت شده ده ساله خواهد بود.

ماده پلیمری ساخته شده بیرنگ است و می توان از رنگ دانه ها برای ساخت آسفالت های رنگی استفاده کرد. بدین ترتیب آسفالت های رنگی با کیفیت و دوام بالا همانند نمونه های خارجی تولید خواهد شد. اگر چه تولید این آسفالت هزینه بالاتری خواهد داشت اما بدلیل کیفیت تضمین شده در نهایت استفاده از آن نسبت به آسفالت با قیر اقتصادی تر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان نمونه ساخته شده را بی همتا در کشور دانست و اعلام کرد قصد دارد با استفاده از سرمایه گذاری داخلی از این طرح به جای آسفالت های کنونی استفاده کند. علاوه بر آن کلیه مواد بکار رفته در این آسفالت تولید داخلی است که مزیت بزرگی محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال