شرکت دانش‌بنیان ایرانی لباس آنتی باکتریال تب نمای نوزاد تولید کرد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نوعی لباس آنتی باکتریال برای نشان دادن تب نوزاد تولید کرده است که می تواند بروز تب را از طریق تغییر رنگ اعلام کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لباس آنتی باکتریال نشان دهنده تب نوزاد توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده است و قادر است […]

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نوعی لباس آنتی باکتریال برای نشان دادن تب نوزاد تولید کرده است که می تواند بروز تب را از طریق تغییر رنگ اعلام کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لباس آنتی باکتریال نشان دهنده تب نوزاد توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده است و قادر است در صورت بالا رفتن دمای بدن نوزاد از طریق تغییر رنگ آن را اعلام کند. این شرکت تاکنون محصولات نانو دیگری مانند زیرپوش آنتی باکتریال، پودر سیلیکای  مزومتخلخل و نانو کلوئید کیتوسان را نیز تولید کرده است.

به طور کلی تب در نوزادان عامل مهمی برای نشان دادن وجود یک بیماری است که می تواند به دلایل مختلف ایجاد شده باشد. در صورتی که بالا بودن دمای بدن نوزادان در زمان مناسب تشخیص داده نشود می تواند برای نوزاد خطرناک باشد. با توجه به اینکه نوزادان در اوایل زندگی خود بسیار ضعیف هستند و امکان اعلام وضعیت جسمی خود را ندارند، ممکن است تشخیص تب برای والدین آنها نیز کمی دشوار باشد. به همین دلیل استفاده از لباس تب نما باعث تشخیص زودهنگام افزایش دمای بدن نوزاد میشود.

 این لباس پس از رسیدن دمای بدن کودک به ۳۷ درجه سانتیگراد و یا بالاتر به آرامی تغییر رنگ داده و در صورت افزایش دما کم کم به رنگ سفید در می آید. پس از کاهش دما نیز مجدداً به حالت طبیعی برمی گردد. در این لباس از فناوری ترموکرومیکی با موادی ایمن استفاده شده است که فناوری آن به صورت منسوج تثبیت شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال