محقق ایرانی به همراه تیم خود پهپاد زیردریایی برای رصد دی اکسید کربن اقیانوس ها ساخت

احسان عبدی دانشمند ایرانی به همراه جمعی از پژوهشگران دانشگاه آلاسکا نوعی پهپاد زیردریایی ساخته اند که قادر است میزان دی اکسید کربن اقیانوس ها را اندازه گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فعالیت های انسانی و تولید دی اکسید کربن باعث ایجاد واکنش های شیمیایی خواهد شد و در این […]

احسان عبدی دانشمند ایرانی به همراه جمعی از پژوهشگران دانشگاه آلاسکا نوعی پهپاد زیردریایی ساخته اند که قادر است میزان دی اکسید کربن اقیانوس ها را اندازه گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فعالیت های انسانی و تولید دی اکسید کربن باعث ایجاد واکنش های شیمیایی خواهد شد و در این بین اقیانوس ها یک چهارم دی اکسید کربن تولید شده را جذب میکنند. این دی اکسید کربن آب را اسیدی کرده و می تواند تهدیدی برای حیات دریایی محسوب شود. از طرفی می توان میزان اسیدی بودن آب اقیانوس را از طریق حسگر های نصب شده روی شناورها اندازه گیری کرد. پژوهشگران امیدوارند برای ردیابی میزان جذب دی اکسید کربن در مناطق دور افتاده و اقیانوس از یک پهپاد در زیر آب دریا استفاده کنند.

کلودین هاوری از دانشگاه آلاسکا به عنوان اقیانوس شناس نمونه برداری از دی اکسید کربن اقیانوس را برای حل این مشکل آغاز کرد. البته این نمونه ها از طریق حسگر های نصب شده روی لنگر های ثابت و کشتی های تحقیقاتی انجام گرفت. در آن زمان هاوری از طریق وسیله خودران که می تواند در اعماق اقیانوس غوطه ور شود داده‌هایی را در مورد دگرگونی های در حال وقوع جمع‌آوری کرد.

هاوری به همراه تیم تحقیقاتی خود پیشنهاد ساخت یک پهپاد زیردریایی به نام سیگلایدر را به ثبت رساند. این پهپاد با استفاده از دقیق ترین حسگر دی اکسید کربن در زیر آب می تواند تا عمق ۱۰۰۰ متری نفوذ کند. پس از آن احسان عبدی مهندس الکترونیک و پژوهشگر ایرانی در این پروژه بهبود هایی را در این پرواز برای سبک تر و فشرده شدن انجام داد. به گفته وی حسگر بزرگ و پرقدرت قدرت سیگلایدر از مهمترین بخش آن محسوب می شود. به همین دلیل ما در این پروژه با چالش‌های بسیار زیادی روبرو بودیم. اما به نظر می‌رسد این چالش‌ها بخش سرگرم کننده پروژه محسوب می شود.

پژوهشگران قصد دارند آزمایش های خود را پس از تجهیز مناسب سیگلایدر انجام دهند تا اندازه گیری آن نیز دقیق تر و جمع آوری داده نیز با جزئیات بیشتری انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال