محقق ایرانی گجت پوشیدنی برای نظارت قند خون و ضعف عضلات در باشگاه ساخته است

یک محقق ایرانی در کالیفرنیا نوعی گجت پوشیدنی ساخته است که با قرار گرفتن روی بازو می تواند مولفه های سلامتی مانند قندخون ضعف عضلات و سطح الکل خون را در باشگاه اندازه‌گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمونه اولیه گجت پوشیدنی ساخت محقق ایرانی به طور جداگانه امکان نظارت بر […]

یک محقق ایرانی در کالیفرنیا نوعی گجت پوشیدنی ساخته است که با قرار گرفتن روی بازو می تواند مولفه های سلامتی مانند قندخون ضعف عضلات و سطح الکل خون را در باشگاه اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمونه اولیه گجت پوشیدنی ساخت محقق ایرانی به طور جداگانه امکان نظارت بر ۳ مولفه مربوط به سلامت را در لحظه خواهد داشت. این دستگاه همانند یک برچسب با سوزن های میکروسکوپی روی بازو قرار می گیرد. سوزن ها نیز وظیفه بررسی مایعات زیر پوست و دریافت اطلاعات را بر عهده خواهد داشت. سپس به صورت بی‌سیم این داده ها به یک اپلیکیشن ارسال خواهد شد.

 این گجت پوشیدنی در آینده و با تجاری سازی می تواند برای بیماران مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار بگیرد. جوزف وانگ استاد مهندسی نانو دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده این تحقیق می گوید: در واقع برچسب ساخته شده نوعی آزمایشگاه کامل روی پوست محسوب می شود. همچنین گجت ساخته شده اندازه گیری این نشانگرهای زیستی را به طور همزمان و مداوم انجام میدهد. به طوری که کاربران می توانند در حین انجام فعالیت های روزانه بر این مولفه های سلامتی نیز نظارت کنند.

دستگاه های نظارتی دیگر که تاکنون وارد بازار شده اند تنها یک نشانگر سلامتی را اندازه‌گیری می کردند اما اطلاعات آنها به اندازه کافی برای مدیریت موثر بیماری مانند دیابت برای کاربران موثر نبود. در این تیم فرشاد تهرانی محقق ایرانی نیز حضور داشته است. وی به عنوان یکی از نویسندگان این پروژه می گوید: با استفاده از ابزار ساخته شده امکان بررسی افزایش یا کاهش سطح گلوکز خون با توجه به رژیم غذایی و ورزش و حتی نوشیدن مشروبات الکلی اندازه گیری خواهد شد. به طوری که با کمک این داده های آماری می توان کیفیت زندگی را نیز افزایش داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال