محققان ایرانی به دنبال نرم‌افزاری برای بهبود حافظه و کمک به عدم ابتلا به ویروس کرونا

محققان ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد به دنبال طراحی نرم افزاری هستند که بتواند حافظه را بهبود ببخشد و با کمک رهاسازی عادات پرخطر قدیمی و همچنین آموزش رفتارهای سالم بهبود حافظه عملی را تسریع کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، جمعی از پژوهشگران دانشگاه فردوسی مشهد به سرپرستی جواد صالحی عضو هیئت علمی دانشکده […]

محققان ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد به دنبال طراحی نرم افزاری هستند که بتواند حافظه را بهبود ببخشد و با کمک رهاسازی عادات پرخطر قدیمی و همچنین آموزش رفتارهای سالم بهبود حافظه عملی را تسریع کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، جمعی از پژوهشگران دانشگاه فردوسی مشهد به سرپرستی جواد صالحی عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی به دنبال طراحی اپلیکیشنی هستند که بتواند رفتارهای سالم در زندگی را با دقت آموزش داده و در ضمن افراد نیز بتوانند این آموزش ها را در مقابله با ویروس کووید 19 به کار گیرند. در این طرح ابتدا عادات خطرناک مانند لمس دهان با دست های آلوده و یا دست زدن به چشم شناسایی شده و سپس تمرین های ذهنی مناسب برای جایگزین شدن با این رفتارها و همچنین برقراری عادات سالم برای تقویت حافظه عمل استفاده خواهد شد.

این برنامه مطابق با توصیه های بهداشتی عرضه خواهد شد. برنامه کاربردی مورد نظر از بخش هایی مانند برنامه نویسی نرم افزار، ارائه تمرین برای حافظه، برنامه نویسی برای جمع اوری داده های ناشناس و همچنین ارسال به یک سرور مطمئن بهمراه افزودن فایل های صوتی برای درک دستورهای برنامه توسط همه کاربران ساخته خواهد شد. دکتر صالحی در مورد عادات ناخودآگاه در انسان می گوید: هر فرد طی یک نیروی قدرت مند و بصورت نخودآگاه 23 بار در ساعت صورت خود را لمس می کند. بسیاری از عادت مثبت مانند شستن دست ها، حفظ فاصله مطمئن، عطسه کردن در دستمال کاغذی و … اقداماتی هستند که افراد باید در محافظت از خود انجام دهند. فرآیند حافظه می تواند باعث تغییر این عادات و همچنین ایجاد خودسرزنش گری در زمان تکرار آن در موقعیت های خطرناک شود. فراموشی عادات قدیمی و جایگزینی آن با عادات جدید با کمک مداخلات شناختی و مغزمحور با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال