محققان ایرانی اپلیکیشنی برای تشخیص افسردگی از طریق تلفن همراه طراحی کردند

اپلیکیشن طراحی شده توسط پژوهشگران دانشگاه تهران می‌تواند بیماری افسردگی را از طریق داده های تلفن همراه ردیابی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه تهران با کمک داده های تلفن همراه نوعی اپلیکیشن جدید طراحی کرده‌اند که امکان تشخیص و انتخاب روند درمان بیماری افسردگی را به وجود می‌آورد. […]

اپلیکیشن طراحی شده توسط پژوهشگران دانشگاه تهران می‌تواند بیماری افسردگی را از طریق داده های تلفن همراه ردیابی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه تهران با کمک داده های تلفن همراه نوعی اپلیکیشن جدید طراحی کرده‌اند که امکان تشخیص و انتخاب روند درمان بیماری افسردگی را به وجود می‌آورد. احمدرضا کاظمی از پژوهشکده فناوری های همگرای دانشگاه تهران در مورد اپلیکیشن طراحی شده می گوید: با استفاده از تلفن های هوشمند امکان دستیابی به اطلاعات زیادی از عادت ها و رفتارهای کاربران وجود دارد. بدین ترتیب با کمک گوشی های همراه داده هایی از حسگرها، توان پردازشی و رابط کاربری جمع‌آوری می‌شود که امکان ثبت اطلاعات بیمار و همچنین کمک به روند درمان را به وجود می آورد.

 این اپلیکیشن به نام Digital Phenotyping می‌تواند به راحتی و با هزینه کمتر بیماری را در این افراد رهگیری کند. در حالی که در روش های بالینی معمولاً از شرایط آزمایشگاهی و خود اظهاری بیمار برای رهگیری استفاده می شود که بسیار پر هزینه است. دکتر کاظمی در مورد اپلیکیشن های مشابه نیز گفته است: تا کنون اپلیکیشن مشابه داخلی تولید نشده و عملکرد آن نیز نسبت به مشابه خارجی برابری دارد. این پژوهشگر اضافه کرد: در صورت استفاده از این سامانه در کنار کلینیک‌های درمانی تعامل با بیمار از طریق تلفن هوشمند وجود دارد به طوری که روند بهبود بیمار به صورت گزارش های روزانه و یادآوری از طریق تلفن هوشمند در اختیار پزشک معالج و بیمار قرار گرفته و درمان بهتر انجام خواهد گرفت. همچنین میزان فعالیت و دیگر داده های تلفن همراه نیز در این سامانه رهگیری و محاسبه می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال