محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت موتور هواپیما شدند

محققان کشورمان موفق به ساخت  موتور هواپیما شدند. این موتور مناسب هواپیماهای 2 تا 4 نفره بوده و با اتکا به دانش داخلی ساخته شده است. این موتور کاملا بومی بوده و بدون اتکا به خارج از کشور ساخته شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، موتور هواپیمای سبک و پهباد […]

محققان کشورمان موفق به ساخت  موتور هواپیما شدند. این موتور مناسب هواپیماهای 2 تا 4 نفره بوده و با اتکا به دانش داخلی ساخته شده است. این موتور کاملا بومی بوده و بدون اتکا به خارج از کشور ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، موتور هواپیمای سبک و پهباد در داخل و به دست محققان ایرانی ساخته شد. حسین پورفرزانه مدیر این پروژه می‌گوید : از آنجائیکه کشور در واردات موتور هواپیما تحریم است و ما با مشکل مواجه بودیم، محققان تصمیم گرفتند تا با دانش فنی بومی این موتورها را طراحی و تولید کنند. این موتور هواپیما که TJHP1  نام دارد کاملا بومی و مناسب هواپیماهای دو تا 4 نفره و پهباد است.

این موتور داخلی اکنون ثبت اختراع شده و خریداران می‌توانند آن را تهیه کنند. با توجه به اینکه از صفر تا صد این موتور در داخل تولید شده است ، کاملا مقرون به صرف بوده و دیگر وابستگی‌ای به دیگر کشورها نخواهیم داشت. نیروی رانش این موتور 1600 نیوتن برآورد شده و برای اولین بار است که چنین نمونه ای در کشور تولید شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال