راه حل محققان ایرانی برای از بین بردن تومورهای سرطانی تنها ظرف یک هفته

یکی از مشکلات اساسی در درمان تومورها استفاده از داروهای ضد سرطان در مکان و مقادیر مناسب است. به همین دلیل محققان ایرانی روش جدیدی را برای رساندن این داروها به مکان مناسب ابداع کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو محقق ایرانی به نام های امید ویسه و امیر جزایری […]

یکی از مشکلات اساسی در درمان تومورها استفاده از داروهای ضد سرطان در مکان و مقادیر مناسب است. به همین دلیل محققان ایرانی روش جدیدی را برای رساندن این داروها به مکان مناسب ابداع کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو محقق ایرانی به نام های امید ویسه و امیر جزایری با کمک گروهی از محققان دانشگاه رایس موفق به توسعه نوع جدیدی از ایمپلنت شدند که می تواند عملکرد بسیار خوبی در مواجهه با دو مشکل درمان تومورها داشته باشد.

ایمپلنت ساخته شده توسط این محققان بر روی تومورهای تخمدان موش ها با ۱۰۰ درصد موفقیت جواب داده است. به طوری که این مهندسان زیستی آن را کارخانه دارو نامیده اند. زیرا با قرار گیری دارو در مکان مناسب می توان با کمک ترکیبات مورد نیاز تومورها را از بین برد. در این امپلنت ها که همان اندازه دانه های کوچک به اندازه سر سوزن هستند، با کمک سلول هایی درون یک پوسته محافظ وارد بدن خواهند شد. دانه ها با کمک ترکیب طبیعی به نام اینترلوکین ۲ باعث فعال شدن سیتوکین می‌شوند که گلبولهای سفید را برای مبارزه با سرطان فعال می‌کند.

 از این روش روی موش های مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته و روده بزرگ استفاده شد. این دانه‌ها می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای در از بین بردن تومورها داشته باشند. این روش تنها متمرکز بر روی ارسال غلظت بالایی از دارو در محل تومور بوده و از سمی شدن دیگر سلول های سالم نیز جلوگیری می کند.

امید ویسه در مورد این مطالعه می گوید: این روش تنها برای یکبار استفاده می‌شود اما کارخانه های دارو قادرند هر روز تا زمان از بین رفتن تومور ها دوز را در جایی که نیاز است تولید کنند. با استفاده از دوز صحیح و محاسبه تعداد کارخانه در نهایت با کمک این روش موفق به ریشه کن کردن صد در صدی سرطان تخمدان در نمونه های موش و هفت حیوان از هشت حیوان مورد آزمایش مبتلا به سرطان روده بزرگ شدیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال