ماهواره ایرانی آیات با حضور رئیس جمهور به فضا پرتاب می شود

رئیس سازمان مدیریت بحران در کشور اعلام کرد به زودی ماهواره ای با نام آیات با هدف رصد حوادث غیرمترقبه به فضا ارسال می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره ی ایرانی آیات برای رصد حوادثی نظیر سیل و زلزله در آینده ای نزدیک و با حضور رئیس جمهور به فضا […]

رئیس سازمان مدیریت بحران در کشور اعلام کرد به زودی ماهواره ای با نام آیات با هدف رصد حوادث غیرمترقبه به فضا ارسال می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره ی ایرانی آیات برای رصد حوادثی نظیر سیل و زلزله در آینده ای نزدیک و با حضور رئیس جمهور به فضا پرتاب می شود.

محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد این ماهواره با قرارگیری در مدار زمین حوادثی مانند سیل و زلزله و رانش زمین را رصد کرده و اطلاعات آن را در اختیار ما قرار می دهد. بنابراین ماهواره آیات می تواند بسیار پر اهمیت باشد. پیش از این نیز ماهواره خیام به عنوان ماهواره سنجشی ارسال شده بود. با ارسال ماهواره آیات داده‌های ماهواره خیام تکمیل خواهد شد.

این در حالیست که هنوز جزئیات مربوط به ماهواره آیات و زمان پرتاب آن منتشر نشده است. رئیس سازمان فضایی کشور با تاکید بر اینکه ماهواره خیام یک ماهواره سنجنده است اعلام کرد دریافت تصاویر و نیاز به کالیبره شدن در زمان بهره وری از ماهواره خیام ضروری خواهد بود.  پیش از این نیز بر غیرنظامی بودن ماهواره خیام در نشست خبری تاکید شده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال