پلتفرم دانشمند ایرانی میزان کربن ذخیره در درختان را نشان می دهد

به گفته محققان امواج دریا نیز میتواند منبعی برای تولید برق باشد. طبق ادعای آنها با کمک نانوژنراتورها میتوان از امواج. دریا حدود ۳۴۷ ولت در هر متر مکعب برق بدست آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امواج دریا می تواند به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر باشد اما تاکنون به آن […]

به گفته محققان امواج دریا نیز میتواند منبعی برای تولید برق باشد. طبق ادعای آنها با کمک نانوژنراتورها میتوان از امواج. دریا حدود ۳۴۷ ولت در هر متر مکعب برق بدست آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امواج دریا می تواند به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر باشد اما تاکنون به آن توجهی نشده است. به همین منظور و با هدف استفاده از امواج دریا برای تولید برق اختراع جدیدی صورت گرفته است. ساخت ژنراتورهای کوچک بر مبنای اثر تریبوالکتریک می تواند بصورت تجاری برای این منظور استفاده شود.

این کار توسط تیمی از محققان چینی انجام شد. آنها در این پروژه توانستند مقدار تولید برق در واحد حجم را دو برابر کنند.

نانو ژنراتور دستگاهی است که می تواند از اثر تریبوالکتریک یا همان انرژی الکتریسیته ساکن حاصل از ساییده شدن مواد به یکدیگر برای تولید انرژی استفاده کند. هنوز هیچ دستگاهی با تولید انبوه بهمراه اثر تریبوالکتریک تولید نشده است.

در مطالعه جدید پیشنهاد میشود تا از این دستگاهها برای تولید برق استفاده کرد. با اتصال تعدادی از این دستگاهها در زنجیره های بلند به یکدیگر با توان کافی می توان برای تولید برق از امواج دریا مورد استفاده قرار بگیرد. لین وانگ از موسسه نانوانرژی و نانوسیستم پکن طرحی را ارائه کرده است که در آن با کم یک سیم پیچ درون سیلندر می توان از امواج دریا جریان کوچک اما قابل توجهی تولید کرد. این ایده توانسته است تا ۳۴۷ وات برق در متر مکعب تولید کند که نسبت به رکورد های قبلی دوبرابر بیشتر است و نسبت به دیگر دستگاههای تریبوالکتریک ۳۰ برابر بهتر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال