حضور ایران در نمایشگاه Digi Tec Expo ارمنستان و لزوم توجه به فناوری 5G

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته به همراه هیئتی تجاری به ارمنسان سفر کرده است. هدف از این سفر شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (۲۰۱۹Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته به همراه هیئتی تجاری به ارمنسان سفر کرده است. هدف از این سفر شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (۲۰۱۹Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان خارجی و رایزنی برای ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی عنوان شده است.

در سفر محمدجواد آذری جهرمی به ارمنستان، 20 استارت آپ ایرانی نیز او را همراهی کرده اند. برپایی پاویونی مخصوص این استارت آپ ها در نمایشگاه (Digi Tec Expo) ایروان، جهت همگرایی با کشورهای فعال در حوزه ICT و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه‌گری قدرت‌ها می باشد. یکی از مهم ترین محورهای بحث شده در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹)، استفاده از فناوری 5G و فراهم آوری زیرساخت های مربوط به آن است که آذری جهرمی در دومین روز حضور خود در ارمنستان در رابطه با آن صحبت به میان آورده و از مشارکت در حدود ۵۷۰ استارت‌آپ، ۱۳۹ شرکت بزرگ رشد یافته، ۴۵ شتاب‌دهنده و ۱۵ سرمایه‌گذار در این مسیر خبر داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، وزیر ارتباطات تلاش های اخیر ایران در زمینه اتصال ۱۰۰ درصدی شهرها و ۷۸ درصدی روستاهای کشور به شبکه 4G را مثبت ارزیابی کرده و خاطرنشان کرده است که دولت با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال‌توسعه حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی است.

آذری جهرمی ضمن تاکید بر این نکته که فناوری 5G فناوری غالب جهان در دهه آینده جهان خواهد بود گفت: استارت آپ های نوآفرین و فعالی در این راستا مشغول به کار هستند که حداکثر استفاده را از ظرفیت جوانان مستعد می برند. او در ادامه افزود که تسهیل فضای فرایندهای ایجاد و رشد استارت‌آپ‌ها، ایجاد شفافیت، شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، متصل کردن کارآفرینان با دانشگاه و ترویج روش‌های تجارت خلاقانه و مبتکرانه از طریق ارائه مشوق به پروژه‌های برجسته؛ از مهم ترین اهداف ایران جهت پیش رفت در حوزه فناوری اطلاعات می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال