صدور تاییدیه FDA برای دارویی که از پیشرفت دیابت نوع 1 جلوگیری می کند

داروی تپلیزوماب، به عنوان دارویی که می تواند شروع ابتلا به دیابت ۱ را به تاخیر بیندازد، مجوز مصرف دریافت کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان غذا و داروی آمریکا برای دارویی که شروع دیابت ۱ را به تاخیر می اندازد مجوز مصرف صادر کرد. در دیابت نوع ۱ سیستم ایمنی […]

داروی تپلیزوماب، به عنوان دارویی که می تواند شروع ابتلا به دیابت ۱ را به تاخیر بیندازد، مجوز مصرف دریافت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان غذا و داروی آمریکا برای دارویی که شروع دیابت ۱ را به تاخیر می اندازد مجوز مصرف صادر کرد. در دیابت نوع ۱ سیستم ایمنی فرد به اشتباه به سلول های بتا موجود در لوزالمعده حمله می کنند. سلول های بتا مسئول تولید انسولین در بدن هستند. بدین ترتیب تنظیم قند خون در بدن دچار مشکل خواهد شد که با خود عوارض متعددی را برای بدن به همراه دارد. در این هنگام باید بطور مداوم روی سطح گلوکز خون بیمار نظارت داشت.

داروی تپلیزوماب Tzield قادر است با به تاخیر انداختن این روند از پیشرفت آن جلوگیری کرده و برای سالها آن را به تاخیر بیندازد. آنتی بادی اصلاح شده درون این دارو می تواند از طریق مولکول CD3 به سلولهای T متصل شود. پس از آن سلولهای ایمنی نیز فعالیت خود را به گونه ای تعدیل خواهند کرد که بدن به انسولین نیاز نداشته باشد.

این دارو در زمان ظهور نشانه های اولیه بیماری برای فرد تجویز می شود. بدین ترتیب از پیشرفت بیماری در سالهای بعد جلوگیری خواهد شد. در حال حاضر دیابت نوع ۱ درمانی ندارد و تنها می توان قبل از شروع بیماری آن را شناسایی کرد. تپلیزوماب بصورت تزریقی داخل ورید و هر ۱۴ روز یکبار مورد استفاده قرار میگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال