مقصد قدرتمندترین شراره های خورشید طی پنج سال گذشته به سمت زمین نبوده است

قدرتمندترین شراره های خورشیدی طی پنج سال اخیر از این ستاره بزرگ ساطع شد که در تصاویر تهیه شده نیز به شکل یک جرقه پرنور قابل مشاهده است. به گفته ستاره شناسان حرکت این شراره ها به سمت زمین نبوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بزرگترین فوران خورشیدی را ثبت […]

قدرتمندترین شراره های خورشیدی طی پنج سال اخیر از این ستاره بزرگ ساطع شد که در تصاویر تهیه شده نیز به شکل یک جرقه پرنور قابل مشاهده است. به گفته ستاره شناسان حرکت این شراره ها به سمت زمین نبوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بزرگترین فوران خورشیدی را ثبت کرده‌اند که خوشبختانه حرکت آن به سوی زمین نبوده است. این شراره ها صبح روز گذشته از خورشید ساطع شد و در تصاویر ثبت شده ستاره شناسان نیز مشخص است. این دومین باری است که خورشید شراره های قدرتمندی را از خود ساطع می کند. دلیل اصلی آن نیز ورود خورشید به مرحله فعال چرخه آب و هوایی طی ۱۱ سال اخیر است. احتمال می رود در آینده نیز تعداد شراره ها افزایش پیدا کند و یا شدت آنها نیز بیشتر شود.

ایجاد شراره های خورشیدی در اتمسفر خورشید حدود ۶ در ده به توان ۲۵ ژول انرژی آزاد می کند. این مقدار چیزی در حدود یک ششم انرژی خروجی سطح خورشید است. البته شراره ستاره‌ای در دیگر ستارگان نیز به وقوع می پیوندد. یکی از مهمترین اتفاقات پس از شراره خورشیدی تاثیر آن روی لایه های سطح خورشید و گرم شدن پلاسما تا چندین میلیون درجه کلوین است. به طوری که در اثر آن سرعت الکترون ها، پروتون ها و یون های سنگین افزایش یافته و تا نزدیکی سرعت نور بالا میرود.

 در این حادثه اشعه ای از لایه های الکترومغناطیس ایجاد میشود که کلیه امواج الکترومغناطیس مانند امواج رادیویی یا اشعه گاما را در بر می گیرد. منبع انرژی این شراره ها نیز همان انرژی مغناطیسی ذخیره شده در تاج خورشیدی می باشد. به گفته ستاره شناسان تشعشعات الکترومغناطیسی ممکن است به سمت زمین نیز بیایند. اما جو زمین معمولاً تشعشعات کوچک تر و ضعیف تر را منعکس می کند .اما در صورت انفجارهای قدرتمند ممکن است علاوه بر مشکل جدی برای ماهواره ها و شبکه های برق و هوانوردی کلیه ارتباطات رادیویی سراسر زمین نیز مختل شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال