حمله به شرکت های نفتی از سوی ایرانی ها است

هشدار پژوهشگران بابت حمله گروه جدیدی با نام لایسیوم به شرکت های نفت و گاز نگرانی هایی را در پی داشته است. بنا بر گفته کارشناسان این گروه که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، به APT34 و APT33 شباهت دارند. بسیاری از کارشناسان، این تیم های هکری را وابسته به دولت ایران […]

هشدار پژوهشگران بابت حمله گروه جدیدی با نام لایسیوم به شرکت های نفت و گاز نگرانی هایی را در پی داشته است. بنا بر گفته کارشناسان این گروه که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، به APT34 و APT33 شباهت دارند. بسیاری از کارشناسان، این تیم های هکری را وابسته به دولت ایران دانسته و حملات را از این کشور می دانند.

بنا بر ادعاهای جدید از سوی پژوهشگران، این گروه از اواسط سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده اما به تازگی شناسایی شده است. ساز و کار فعالیت این گروه به گونه ای است که هکرها با ارسال یک ایمیل، فایل آلوده را برای کاربر ارسال می کنند. اشخاص با کلیک بر روی آن فایل اجازه ورود بدافزارهای به خصوصی را به کامپیوتر خود داده و این بدافزارها سرانجام تمام کامپیوتر را گرفته و به تمامی نقاط آن نفوذ می کنند. این نفوذ تا حدی است که هکرها می توانند از این طریق به بسیاری از اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کرده، اعتبارنامه‌ها را سرقت کنند، اطلاعات حساب‌های کاربری را برداشته و سیستم را آلوده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، تمرکز حملات سایبری صورت گرفته در حوزه آفریقای جنوبی بوده و در ماه می 2019 نیز کمپین خود را برای حمله شرکت‌های نفت و گاز خاورمیانه راه‌اندازی کرده‌اند. به گفته کارشناسان، این حملات تنها به کشورهای آسیای غربی محدود نخواهد شد و کشورهای دیگر نیز باید مراقب زیرساخت های خود در این مدت باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال