امکان ثبت سفارش گوشی های آیفون برای واردکنندگان موبایل وجود ندارد

فعالین بازار موبایل امکان ثبت سفارش گوشی های آیفون در سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز را ندارند. به نظر می رسد پس از ممنوعیت های موقت اکنون به طور کلی اولویت بندی ها برای واردات این گوشی تغییر کرده و با قرارگیری آن در گروه کالایی ۲۷ واردات تمامی مدل های آیفون به کشور […]

فعالین بازار موبایل امکان ثبت سفارش گوشی های آیفون در سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز را ندارند. به نظر می رسد پس از ممنوعیت های موقت اکنون به طور کلی اولویت بندی ها برای واردات این گوشی تغییر کرده و با قرارگیری آن در گروه کالایی ۲۷ واردات تمامی مدل های آیفون به کشور ممنوع شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زمانی که فعالین بازار موبایل در سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز اقدام به ثبت سفارش گوشی های آیفون کنند با پیغامی با مضمون قرار گیری این تلفن همراه در گروه کالایی ۲۷ و عدم امکان ثبت سفارش آن رو به رو خواهند شد.

 پیش از این عدم ثبت سفارش تلفن همراه با برند اپل تنها به صورت موقت و برای تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه بود. اما به نظر می‌رسد با تغییر روند تصمیم گیری، محدودیت ها برای سفارش همچنان ادامه خواهد داشت. منظور از گروه کالایی ۲۷ کالاهایی خواهند بود که واردات آنها به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد. از سری کالاهای قالب گروه ۲۷ می توان به لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تحریر، ماشین آلات راه سازی و وسایل ورزشی تجهیزات و لباس ایمنی و غیره اشاره کرد.

 پیش از این نیز واردات گوشی های آیفون سری S ، نوت و Z سامسونگ را نیز تنها منوط به دریافت ارز حاصل از صادرات خشکبار دانسته بودند. به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در صورت ادامه این گونه تصمیم گیری ها احتمالاً قیمت این گوشی افزایش قابل توجهی خواهد داشت. همچنین به دلیل این ممنوعیت ها و افزایش قیمت، سرقت نیز افزایش یافته و امنیت مردم تحت تاثیر قرار می گیرد. با توجه به اینکه هم اکنون نیز گمرک ایران چندین هزار گوشی آیفون را بدون ترخیص نگه داشته است وضعیت نهایی آن ها در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال