احتمالاً حمله سایبری به جایگاه های سوخت رسانی از یک کشور خارجی انجام شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گزارشی اعلام کرد احتمالاً حمله سایبری انجام شده به جایگاه های سوخت رسانی کشور از طرف یک کشور خارجی بوده است. اما در هر صورت به سهمیه بنزین مردم و اطلاعات مرتبط با آن لطمه ای وارد نشده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اختلال روز […]

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گزارشی اعلام کرد احتمالاً حمله سایبری انجام شده به جایگاه های سوخت رسانی کشور از طرف یک کشور خارجی بوده است. اما در هر صورت به سهمیه بنزین مردم و اطلاعات مرتبط با آن لطمه ای وارد نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اختلال روز گذشته در سامانه سوخت‌رسانی و پمپ بنزین ها باعث مشکلات فراوانی در دریافت بنزین شد. دلیل این امر نیز حمله سایبری بوده است که در روز گذشته انجام گرفت. این حمله باعث شد بسیاری از مردم در اقصی نقاط کشور امکان دریافت بنزین سهمیه ای نداشته باشند. هنوز بسیاری از این جایگاه ها نیز به وضعیت عادی بازنگشتند.

پس از تایید حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی یک گروه هکر ایرانی مسئولیت این حمله را قبول کرده است. اما بسیاری افراد با وجود اسم ایرانی مکان این هکر ها را در خارج از کشور می‌دانند.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در برنامه ای در مورد حمله سایبری اتفاق افتاده گفته است: زمان انجام این حمله سایبری ساعت ۱۱ صبح سه شنبه بوده است و پس از آن اختلال وسیعی در همه جایگاه‌های بنزین کشور رخ داد. بعد از آن و با ورود دستگاه های مربوطه حمله سایبری تایید شد. البته این حمله همراه با خسارت سخت‌افزاری نبوده و تنها باعث ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمات به شهروندان شده بود.

به گفته فیروزآبادی کارشناسان اکنون مشغول اصلاح در برنامه نرم افزاری حدود ۴۶۰۰ جایگاه سوخت بنزینی در کشور هستند و ممکن است این موضوع چندین ساعت به طول انجامد. این مقام آگاه نتیجه نهایی در مورد حمله سایبری را طی ۱۰ روز آینده اعلام کرد و گفت هنوز مبدا دقیق در مورد این حمله سایبری اعلام نشده است. اما به احتمال زیاد از طریق خارج از کشور همانند حمله به سیستم راه‌آهن جمهوری اسلامی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال