امکان پرورش برنج اصلاح ژنتیکی شده در مریخ وجود دارد

محققان در پژوهش جدید خود موفق شدند کشت برنج را در خاک شبیه سازی شده مریخ پرورش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاره مریخ ۴۸۰ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد و برای رسیدن به آن ۷ ماه رمان نیاز است. از طرفی تنها در زمان هایی که دم سیاره در […]

محققان در پژوهش جدید خود موفق شدند کشت برنج را در خاک شبیه سازی شده مریخ پرورش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاره مریخ ۴۸۰ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد و برای رسیدن به آن ۷ ماه رمان نیاز است. از طرفی تنها در زمان هایی که دم سیاره در نزدیکی ترین حالت خود قرار دارند. می توان انجام داد. بنابراین افرادی که قصد دارند روی این سیاره سرخ زندگی کنند باید خودشان برای پرورش غذا اقدام کنند.

وجود نمک پرکلرات در خاک مریخ نوعی سم برای گیاهان محسوب میشود. اما پژوهش های جدید می گویند در صورتی که از برنج اصلاح ژنتیکی شده استفاده شود می توان در خاک مریخ به پرورش برنج پرداخت. به گفته محققان این گیاه اصلاح ژنتیکی شده در اینده ممکن است ماده غذایی ساکنان مریخ باشد.

محققان دانشگاه ارکانزاس با شبیه سازی خاک مریخ این پژوهش را انجام دادند. آنها برای این کار از خاک غنی از بازالت استفاده کردند. این خاک توسط محققان ناسا و از بیابان موهاوی بدست آمده بود.

در این آزمایش سه گونه برنج برای کاشت استفاده شد. یکی از آنها گونه وحشی و دو نوع دیگر اصلاح ژنتیکی شده بودند. همچنین مشخص شد برنج اصلاح ژنتیکی شده وی تواند در این خاک شبیه سازی شده پرورش یابد.

این محققان فصد دارند در مراحل بعدی این پژوهش شبیه ساز جدیدی از خاک مریخ را ایجاد کنند و سپس سایر گونه های برنج را در آن امتحان کنند. همچنین آنها قصد دارند اتاقی شبیه به مریخ ایجاد کرده و در آن دما و جو سیاره را نیز بوجود آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال