ورود به سرویس های مایکروسافت بدون پسورد امکان پذیر شد

مایکروسافت با هدف حذف گذرواژه‌ها امکانات جدیدی را برای کاربران فراهم کرد که می‌توانند بدون پسورد به حساب های خود وارد شوند. پیش از این تنها کاربران تجاری مایکروسافت امکان ورود بدون گذرواژه داشتند. اما اکنون این قابلیت برای همه کاربران قابل استفاده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گذرواژه یکی از […]

مایکروسافت با هدف حذف گذرواژه‌ها امکانات جدیدی را برای کاربران فراهم کرد که می‌توانند بدون پسورد به حساب های خود وارد شوند. پیش از این تنها کاربران تجاری مایکروسافت امکان ورود بدون گذرواژه داشتند. اما اکنون این قابلیت برای همه کاربران قابل استفاده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گذرواژه یکی از عوامل اصلی حمله سایبری محسوب می‌شود. به همین دلیل مایکروسافت تلاش دارد تا به طور کل، کلیه گذرواژه‌ها را از دنیای فناوری حذف کند. حالا این شرکت اعلام کرد کلیه کاربران می‌توانند بدون گذرواژه و با استفاده از این قابلیت به سرویس های این شرکت دسترسی داشته باشند. بطور مثال با این قابلیت در سرویس هایی مانند  Microsoft Authenticator می توان به سرویس هایی Outlook  و OneDrive وارد شد.

 از طرفی سرویس‌هایی مانند آفیس ۲۰۱۰، ریموت دسکتاپ یا ایکس باکس ۳۶۰  تنها با گذرواژه کار میکنند. کاربران ویندوزهای قدیمی نیز نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. زیرا ویژگی موردنظر تنها بر روی ویندوز ۱۰ و ۱۱ پشتیبانی می شود.

به گفته مایکروسافت آماده سازی این قابلیت و عرضه آن برای عموم ممکن است چند هفته زمان نیاز داشته باشد. این شرکت اکنون روی روش جدید برای حذف گذرواژه از Azure AD کار می کند که به وسیله آن امکان اختصاص گذرواژه تنها به کاربران منتخب و اطلاع از نیاز کاربران به گذرواژه را برای مدیران امکانپذیر میکند.

با وجود توصیه کارشناسان برای ساخت گذرواژه های یکتا و پیچیده اغلب مردم از الگوهای یکسان و ساده برای ساخت آنها استفاده می کنند که می تواند حدس زدن را برای هکرها آسان کند. به همین دلیل اقدام جدید مایکروسافت قدم بزرگی در رابطه با احراز هویت بدون گذرواژه محسوب می‌شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال