امکان انتقال بدافزار آیفون حتی در حالت خاموشی نیز وجود دارد

محققان آلمانی معتقدند حتی ساعت ها پس از خاموش شدن آیفون ممکن است انتقال بد افزار در این گوشی ها انجام شود. اگرچه تاکنون این آسیب‌پذیری در آیفون ها مشاهده نشده است اما می‌تواند به اپل در ارتقاء امنیت تلفن های خود کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آلمانی آسیب […]

محققان آلمانی معتقدند حتی ساعت ها پس از خاموش شدن آیفون ممکن است انتقال بد افزار در این گوشی ها انجام شود. اگرچه تاکنون این آسیب‌پذیری در آیفون ها مشاهده نشده است اما می‌تواند به اپل در ارتقاء امنیت تلفن های خود کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آلمانی آسیب پذیری جدیدی مربوط به قابلیت سرویس Find My در iOS 15 کشف کردند که حتی پس از خاموشی دستگاه نیز می تواند به کار خود ادامه دهد. به گفته محققان پس از خاموش شدن دستگاه‌ها تراشه های مربوط به بلوتوث، NFC و باند فوق عریض (UWB) همچنان به کار خود در حالت مصرف پایین ادامه می‌دهند.

 این محققان در زمان بررسی LPM متوجه عدم رمزگذاری فریمور بلوتوث شدند. به گفته آنها در این حالت می توان با دستکاری فریمور بدافزار هایی را در دستگاه اجرا کرد. البته پژوهشگران این مشکل را به اپل گزارش کردند. اما هنوز این شرکت واکنشی در این مورد نشان نداده است رایان داف محقق امنیتی مستقل اپل در مورد این موضوع می گوید: تنها با کمک دسترسی به سایر آسیب پذیری ها و اکسپلویت ها امکان چنین حمله ای وجود دارد. به گفته داف امکان استفاده از تراشه بلوتوث به طور مستقیم و دستکاری فریمور وجود ندارد. این محققان هنوز چنین آزمایشی را انجام ندادند و آسیب‌پذیری خاصی نیز در این زمینه مشاهده نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال