ممکن است در آینده بتوان از بروز ترس در موقعیت‌های خطرناک جلوگیری کرد

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در مورد واکنش مغز به استرس و نقش آن در بروز ترس یافته‌های جدیدی را به دست آورده‌اند. این یافته‌ها به محققان کمک می‌کرد تا بتوانند به طور طبیعی از بروز ترس در مغز موش‌ها شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم عصبی انسان به طور طبیعی نسبت به […]

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در مورد واکنش مغز به استرس و نقش آن در بروز ترس یافته‌های جدیدی را به دست آورده‌اند. این یافته‌ها به محققان کمک می‌کرد تا بتوانند به طور طبیعی از بروز ترس در مغز موش‌ها شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم عصبی انسان به طور طبیعی نسبت به ترس واکنش نشان می‌دهد این واکنش می‌تواند در اثر صداها در دل تاریکی یا موارد تهدید کننده باشد که همگی آنها مکانیزمی برای بقا در نظر گرفته شده که ما نشان می‌دهد که باید در این زمینه هوشیار بوده و از موقعیت‌های خطرناک جلوگیری کنیم.

پژوهشگران آمریکایی در مورد این موضوع یافته‌های جدیدی را به دست آورده‌اند که نشان از واکنش مغز به استرس و بروز ترس در موارد مختلف دارد. از طرفی این وضعیت تاثیرات بسیار زیادی بر سلامت روان گذاشته و ممکن است اختلالاتی مانند اضطراب پس از سانحه را ایجاد کند.

پژوهشگران با مطالعه روی موش‌ها موفق به کشف تغییری در رافع پشتی مغز آنها شدند که ناشی از استرس بوده و در اثر انتقال عصبی تحریک کننده به مهار کننده‌ها ایجاد می‌شود. این تغییرات می‌تواند در غیاب تهدیدات واقعی واکنش‌های ترس را به همراه داشته باشد انتقال دهنده عصبی در مغز انسان نیز در وجود داشته و پس از مرگ افراد مبتلا به اختلال اضطراب تایید شده است.

این پژوهشگران توانستند برای جلوگیری از این تغییرات و واکنش‌های ایجاد شده در مورد ترس روش‌های جدیدی را توسعه داده و برای درمان آن نیز راه‌های متنوعی را ارائه کنند.

تاکنون مکانیسم‌های مربوط به استرس که می‌توانند احساس ترس را در غیاب تهدید در مغز ایجاد کنند به شکل یک راز باقی مانده بودند. اکنون نوروبیولوژیست‌های دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با شناسایی تغییرات در بیوشیمی مغز و ترسیم مدارهای عصبی به شناسایی این مکانیز‌ها و ایجاد تجربه ترس پرداختند. محققان موفق به شناسایی محل نورون‌های عامل تغییر انتقال دهنده عصبی و اتصال آنها به آمیگدال مرکزی و هیپوتالاموس جانبی شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال