خروج ۱۰ درصد از خط تولید اپل از چین هشت سال طول میکشد

گزارشی که اخیرا در رابطه با خروج بخشی از خط تولید این شرکت از چین منتشر شده است نشان می دهد برای خارج کردن تنها ده درصد از خط تولید این شرکت حدود یک دهه زمان نیاز است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی تخمین های انجام گرفته اپل هشت سال زمان […]

گزارشی که اخیرا در رابطه با خروج بخشی از خط تولید این شرکت از چین منتشر شده است نشان می دهد برای خارج کردن تنها ده درصد از خط تولید این شرکت حدود یک دهه زمان نیاز است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی تخمین های انجام گرفته اپل هشت سال زمان نیاز دارد تا بتواند ده درصد از خط تولید خود را از چین خارج کند. بسیاری از شرکت های فناوری نظیر اپل در سالهای اخیر تلاش کرده اند تا بخشی از وابستگی خود را به وین کاهش دهند. دلیل آن نیز عدم اتکای بیش از حد به یک منبع و دورب از برخی مسائل خاص چین است.

یکی از مهمترین دلائل نیز افزایش تنش ها بین ایالات متحده و چین است. بلومبرگ در گزارشی در این مورد می نویسد: حدود ۷۰ درصد از تولید گوشی های هوشمند در جهان به چین اختصاص دارد. فروشندگان چینی نیز نیمی از محموله ها در جهان را تشکیل میدهند. همچنین یک زنجیره تامین توسعه یافته نیز در این منطقه وجود دارد. بطوری که نمیتوان همانند آن را در جای دیگر ایجاد کرد. علاوه بر آن در صورت خروج اپل ممکن است دسترسی دوباره به آن دشوار باشد.

در حال حاضر ۹۸ درصد از آیفون های اپل در چین تولید میشوند. در صورت ساخت و توسعه یک زنجیره تولید دیگر این شرکت باید میلیاردها دلار هزینه کند‌. به همین دلیل این جایگزینی ممکن است کند باشد و سال ها طول بکشد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال