امکان شارژ ۶۰ درصدی باتری لیتیوم-یونی در کمتر از ۶ دقیقه فراهم شد

محققان با هدف رونق خودروهای الکتریکی یک باتری لیتیوم یونی را تنها در مدت ۵ دقیقه و ۳۶ ثانیه تا ۶۰ درصد شارژ کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند برای حفاظت از محیط زیست مناسب تر باشند اما زمان زیاد شارژ شدن خودروهای الکتریکی به […]

محققان با هدف رونق خودروهای الکتریکی یک باتری لیتیوم یونی را تنها در مدت ۵ دقیقه و ۳۶ ثانیه تا ۶۰ درصد شارژ کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند برای حفاظت از محیط زیست مناسب تر باشند اما زمان زیاد شارژ شدن خودروهای الکتریکی به عنوان مانعی برای استفاده از آن محسوب می شود. البته با توجه به تحقیقات اخیر پژوهشگران این مسئله نیز می تواند تغییر کند. محققانی از چندین موسسه در چین موفق به افزایش سرعت شارژ باتری های لیتیوم یونی شدند. در این پروژه یک پوشش مسی و نانو سیم به آند باتری اضافه شد تا بتوان نرخ شارژ شدن باتری را به طور چشمگیری افزایش داد.

در حال حاضر اکثر آندها از گرافیت ساخته می شوند و و مایع غیر منظم آنها محلی برای عبور جریان در امتداد آن ندارد. همچنین نحوه قرار گیری مواد در آن نیز مشکلاتی را در رابطه با اندازه شکاف بین آنها ایجاد می کند. به همین دلیل محققان با تمرکز خاص روی آنها تلاش کردند تا مشکلات و مسیر افزایش سرعت شارژ را به حداقل برسانند.

در مرحله اول نیز بهینه سازی توزیع فضایی ذرات در اندازه های مختلف در تخلخل الکترود اجرا شد. سپس از این مدلها برای ایجاد تغییرات در یک آند گرافیتی استفاده شد. برای این کار نیز آن را از مس پوشانده و نانوسیم های مسی را نیز به آن اضافه کردند. پس از گرم و سرد کردن آن امکان مرتب سازی فشرده تر مایع باتری به وجود آمد. در این زمان مجددا مدت شارژ اندازه گیری شد و محققان متوجه شدند امکان شارژ 60 در صد از باتری تنها در کمتر از 6 دقیقه وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال