امکان اندازه گیری فشار خون با موبایل با کمک یک گیره ده سانتی ایجاد شد

گروهی از مهندسان روش ابتکاری جدیدی را برای اندازه گیری فشار خون با موبایل ابداع کردند. بدین ترتیب تنها با استفاده از یک گیره ساده و ارزان و دوربین گوشی و فلش می توان از سر انگشت کاربر فشار خون وی را اندازه گیری کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اقدام جدید […]

گروهی از مهندسان روش ابتکاری جدیدی را برای اندازه گیری فشار خون با موبایل ابداع کردند. بدین ترتیب تنها با استفاده از یک گیره ساده و ارزان و دوربین گوشی و فلش می توان از سر انگشت کاربر فشار خون وی را اندازه گیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اقدام جدید مهندسان می تواند اندازه گیری فشار خون را در کشورهای فقیر به سادگی ممکن کند.

مهندسانی از دانشگاه کالیفرنیا گیره هایی را در اندازه ده سانتیمتر برای این کار ساخته اند. که دیگر نیاز به هیچ ابزار دیگر ی برای اندازه گیری فشار خون ندارد. در این روش کاربر نوک انگشت خود را روی گیره گذاشته و پس از ان از دستورالعمل مخصوص برای ادامه کار استفاده می کند. برای ساخت این مقبره از چاپگر سه بعدی استفاده شده است. قرار دادن آن روی دوربین و فلش گوشی نیز بخشی از روند کار محسوب میشود.

در این روش از ساختار اپتیکال مشابه دوربین های سوراخ سوزنی استفاده میشود. در زمان ایجاد فشار، روشنایی فلش با تابیدن به نوک انگشت و ایجاد نور به اندازه سوراخ سوزن به دوربین منتقل شده و ایجاد یک دایره قرمز می کند. این دایره می تواند میزان فشار خون نوک انگشت و جزئیات آن را نشان دهد. سپس با استفاده از یک الگوریتم می توان فشار خون را اندازه گیری کرد.

محققان از ابن محصول روی ۲۴ داوطلب استفاده کردند. این دستگاه توانست همانند دستگاه های اندازه گیری فشار خون عمل کرده و دقت آنها را داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال