امکان جستجوی آهنگ از طریق زمزمه یا آواز خواندن در گوگل فراهم شد

گوگل قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که از طریق آن کاربران می توانند تنها با زمزمه کردند یا آواز خواندن آهنگ مورد نظر یا موسیقی خود را جستجو کند در این قابلیت از الگوریتم های یادگیری ماشین اختصاصی گوگل استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قابلیت جدید گوگل به […]

گوگل قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که از طریق آن کاربران می توانند تنها با زمزمه کردند یا آواز خواندن آهنگ مورد نظر یا موسیقی خود را جستجو کند در این قابلیت از الگوریتم های یادگیری ماشین اختصاصی گوگل استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قابلیت جدید گوگل به کاربران اجازه می دهد تا تنها از طریق زمزمه آهنگ و یا حرکاتی مانند سوت زدن، موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنند. در واقع قابلیت جدید گوگل نوع پیشرفته سرویس جستجوی موسیقی بر اساس صداست که توسط خود این شرکت و یا شزم اپل (Apple Shazam) ارائه می شود.

اکنون کاربران در سراسر جهان می توانند در نسخه جدید این برنامه تنها با فرمان صوتیِ What’s The Song یا ازطریق گزینه‌ی Search a Song موسیقی مورد نظر خود را بیابند. این قابلیت هم اکنون از 20 زبان در سیستم عامل اندروید و زبان انگلیسی در Ios پشتیبانی می کند. گوگل اعلام کرده در آینده به تعداد زبان های قابل پشتیبانی اضافه خواهد شد. هوش مصنوعی جدید گوگل پس از پیدا شدن نتیجه بصورت درصدی به آن امتیاز می دهد تا از صحت نتیجه خود مطلع شود. در زمان جستجو لیستی از نتایج ارائه می شود که همراه با اطلاعاتی در مورد آهنگ و خواننده خواهد بود. حتی خود آهنگ نیز به صورت سرویس های استریم ارائه می شود تا کاربر راحت تر به آن دسترسی داشته باشد.

 قابلیت گوگل طبق آنچه که این شرکت در وبلاگ خود منتشر کرده از نوعی الگوریتم ماشینی پیروی می کند که می تواند صدای کاربر را به دنباله ای از اعداد تبدیل کند. اطلاعات داده شده به این مدل های ماشینی نیز از طریق منابع مختلف مانند آواز، صوت زدن و زمزمه کردن در استودیو گرفته شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال