مایکروسافت به صورت رسمی تایید کرد: Windows 10 برای افرادی که از نسخه‌ی کپی ویندوز استفاده می‌کنند، رایگان نخواهد بود

شاید شما نیز اخبار مربوط به رایگان بودن ویندوز 10 را شنیده باشید. این موضوع حقیقت دارد و نسل جدید این سیستم‌عامل، به صورت رایگان در اختیار کاربران مختلف در سراسر جهان قرار می2گیرد اما استثنائاتی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. طبق صحبت‌های اخیر یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت، افرادی که هم‌اکنون […]

شاید شما نیز اخبار مربوط به رایگان بودن ویندوز 10 را شنیده باشید. این موضوع حقیقت دارد و نسل جدید این سیستم‌عامل، به صورت رایگان در اختیار کاربران مختلف در سراسر جهان قرار می2گیرد اما استثنائاتی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. طبق صحبت‌های اخیر یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت، افرادی که هم‌اکنون از نسخه‌ی کپی ویندوز استفاده می‌کنند، نمی‌توانند ویندوز 10 را به صورت رایگان دریافت نمایند.

آقای Terry Myerson که مدیر بخش سیستم‌عامل مایکروسافت می‌باشد اذعان داشته که برای این افراد، پیشنهادات بسیار ویژه‌ای در نظر گرفته شده اما هرگر نمی‌تواند از آنها به صورت رایگان استفاده کنند. حتی برخی از پیشنهادات مایکروسافت را می‌توان در محصولات و در همکاری با OEM ها (شرکت‌های ثانوی) مشاهده کرد و پیشنهادات ویژه‌ی مایکروسافت، دیگر در انحصار مشتریان واقعی نخواهد بود.

همانند نسخه‌های قبلی از ویندوز، اگر سیستم‌عامل تشخیص دهد که نسخه‌ی در حال اجرا، محصولی واقعی نبوده و خریداری نشده، یک علامت یا اصطلاحا واترمارک بر روی ویندوز قرار می‌گیرد که معنای آن، استفاده از نسخه‌ی کپی است. اگر این اتفاق بیفتد و کاربر، ویندوز خود را بروزرسانی نکند، راه جز ارسال کامپیوتر خود به شرکتی که کامپیوتر خود را از آن خریداری کرده، ندارد!

آقای Myerson در ادامه اعلام کرد که”نسخه‌های کپی و غیر واقعی ویندوز، بیشتر در خطر آلوده شدن به بدافزارها، لو رفتن اطلاعات شخصی، ضعف در عملکرد سیستم و اختلالات متعدد هستند.” وی اضافه کرد: “ویندوزهای غیر واقعی به هیچ وجه تحت پشتیبانی مایکروسافت به عنوان یک استفاده‌کننده نخواهند بود.”

اما معنای این موضوع چیست؟ آیا موضع مایکروسافت تغییر کرد؟!

همه چیز از ماه مارس شروع می‌شود، زمانی مایکروسافت به رویترز اعلام کرد که تمام بروزرسانی‌های جدید ویندوز 10 و ارتقاء خود سیستم‌عامل به نسخه‌ی جدید آن، حتی برای افرادی که از نسخه‌هی کپی استفاده می‌کنند نیز عملی خواهد شد. اما پس از دو روز، از موضع خود عقب‌نشینی کرده و اعلام داشت که این کاربران، همچنان هم مورد تایید مایکروسافت نیستند.

اما به نظر می‌رسد حالا پاسخی نهایی برای این سوال وجود دارد. اگر شما از نسخه‌ی کپی ویندوز استفاده نمی‌کنید، ویندوز 10 را به صورت رایگان دریافت نخواهید کرد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال