جک دورسی به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای

جک دورسی به عنوان هم بنیانگذار توئیتر، شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی به نام بلواسکای را راه اندازی کرد. این برنامه هم اکنون در مرحله ثبت نام برای آزمایش نسخه بتا قرار دارد. از طرف دیگر، شبکه اجتماعی توییتر که پیش از این به جک دورسی تعلق داشت اکنون توسط ماسک تغییرات اساسی را پشت سر می‌گذارد. […]

جک دورسی به عنوان هم بنیانگذار توئیتر، شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی به نام بلواسکای را راه اندازی کرد. این برنامه هم اکنون در مرحله ثبت نام برای آزمایش نسخه بتا قرار دارد. از طرف دیگر، شبکه اجتماعی توییتر که پیش از این به جک دورسی تعلق داشت اکنون توسط ماسک تغییرات اساسی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جک دورسی پس از راه اندازی شبکه اجتماعی بلواسکای، از اولین بتای این پلتفرم نیز رونمایی کرد. این رویداد با تکمیل قرارداد خرید توئیتر توسط ماسک همزمان شد.

جک دورسی این پلتفرم را هفته گذشته معرفی کرده بود. این پلتفرم بر مبنای بلاکچین ساخته شده است و هم اکنون نام نویسی از کاربران برای فاز بتای آن شروع شده است. به گفته یکی از کارمندان این شرکت تنها در دو روز اول حدود ۳۰ هزار نفر برای آزمایش بتا ثبت نام کردند.

طبق توضیحات وبسایت بلواسکای، این شبکه اجتماعی قرار است متفاوت از دیگر برنامه ها باشد. همچنین تولیدکنندگان محتوا می توانند در آن مستقل از پلتفرم فعالیت کنند. پروتکلی به نام AT Protocol در این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه می دهد تا پروتکل ها را کنترل کنند. وی پیش از این از توسعه یک استاندارد آزاد و غیرمتمرکز در زمینه شبکه اجتماعی در توییتر خبر داده بود. حتی پس از آن نیز دلیل اصلی ترک توییتر را نیز همین موضوع اعلام کرده بود. به اعتقاد دورسی توییتر نیاز به یک پروتکل متن باز همانند سیگنال دارد و نباید مانند مدل تبلیغات باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال