جیمز وب تصاویری از کهکشان هایی ثبت کرد که از نظر تئوری نباید وجود داشته باشند

تلسکوپ جیمز وب از زمان آغاز به کار خود بسیاری از اجرام آسمانی را بطور واضح و مشخص و با نمایی بهتر ثبت کرده است. در این تصاویر ویژگی های پنهان این اجرام آسمانی مشخص است. اخیرا مطالعه ای توسط تیمی از اخترفیزیکدانان بین المللی روی تصاویر این تلسکوپ انجام دادند که نشان می دهد […]

تلسکوپ جیمز وب از زمان آغاز به کار خود بسیاری از اجرام آسمانی را بطور واضح و مشخص و با نمایی بهتر ثبت کرده است. در این تصاویر ویژگی های پنهان این اجرام آسمانی مشخص است. اخیرا مطالعه ای توسط تیمی از اخترفیزیکدانان بین المللی روی تصاویر این تلسکوپ انجام دادند که نشان می دهد این تلسکوپ تصویری از کهکشان های را ثبت کرده که از نظر تئوری وجود ندارند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این محققان تصاویر ثبت شده وب را پر نزدیکی دب اکبر بررسی کردند. در این تصاویر ۶ کهکشان بالقوه کشف شد که زمان تولد آنها ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون سال قبل از انفجار بزرگ تشکیل شده بودند. عمر بالای ۱۳ میلیارد سال این کهکشان ها چندان باعث تعجب دانشمندان نشد‌ موضوع مهم این است که این کهکشان ها نیز به اندازه کهکشان راه شیری دارای ستاره هستند.

به گفته دانشمندان طبق تئوری کهکشان شناسی این کهکشان ها نباید وجود داشته باشند. زیرا ماده لازم برای تشکیل آنها وجود نداشت. در این تصاویر نقاط مبهم اما پر نور دیده میشود. رنگ قرمز آنها نشان دهنده این است که آنها قدیمی هستند.

جوئل لجا از محقیق این مطالعه و نویسنده آن در این مورد می گوید: برای نخستین بار که به کیهان اولیه نگاه کردیم ایده ای برای پیدا کردن چیزی نداشتیم. البته پس از آن توانستیم چیزی غیرمنتظره پیدا کنیم که باعث ایجاد مشکل در علم شده است. با وجود این تصویر آنچه که در مورد شکل گیری کهکشان های اولیه می دانستیم زیر سوال می رود.

از طرفی پر جرم بودن این ۶ کهکشان کشف شده نشان می دهد آنها در مدت کوتاهی پس از بینگ بنگ دارای صدها ستاره در هر سال شدند. در هر خالی که این اتفاق برای کهکشان راه شیری تنها یک تا دو ستاره در هر سال بوده است. تعداد زیاد ستاره در این کهکشان ها باعث شده است تا حدود ۳۹ برابر فشرده تر از کهکشان ما باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال