جیمز وب یک کهکشان ۱.۴ میلیارد ساله مملو از فلز کشف کرد

تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق به کشف یک کهکشان ۱.۴ میلیارد ساله شد که به گفته اخترشناسان غنی از فلز است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان از کشف اخیر جیمز وب بسیار هیجان زده هستند. محققان دانشگاه کرنل مشغول بررسی داده های مربوط به اولین تصویر گرفته شده مربوط به یک […]

تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق به کشف یک کهکشان ۱.۴ میلیارد ساله شد که به گفته اخترشناسان غنی از فلز است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان از کشف اخیر جیمز وب بسیار هیجان زده هستند. محققان دانشگاه کرنل مشغول بررسی داده های مربوط به اولین تصویر گرفته شده مربوط به یک کهکشان محبوب، متوجه تابش حباب نور در لبه بیرونی کهکشان شدند. با اسکن تصاویر متوجه شدند در کانون این رصد یک کهکشان وجود دارد که از درخشان ترین کهکشان های ستاره زای کیهان اولیه است.

این اخترشناسان مجددا به داده های قبلی جیمز نگاه کردند و متوجه یک کشف غیرمنتظره شدند. در این تصویر یک کهکشان همراه قرار داشت که پیش از این تحت تاثیر نور کهکشان پیش زمینه قرار داشت. اخترشناسان می گویم این کهکشان حدود ۱.۴ میلیارد ساله است و با وجود سن کم چندین نسل از ستارگان را بوجود آورده است.

یو‌پنگ، از دانشجویان دکترای نجوم در مورد کشف این کهکشان می گوید: ما در این کشف متوجه شدیم این کهکشان از نظر شیمیایی غنی است و این موضوع باعث شگفتی ما شد. جیمز وب می تواند با تغییر نگرش ما نسبت به این سیستم مکان های جدیدی را برای مطالعه و چگونگی شکل گیری ستاره ها و کهکشان ها در کیهان اولیه نشان دهد.

این کهکشان ها با وجود سن کم دارای ویژگی فلزی بودن هستند. مقادیری از اکسیژن، و نیتروژن بهمراه کربن که سنگین تر از هیدروژن و هلیوم هستند در آنها مشاهده شد که شرایطی کاملا شبیه به خورشید را ایجاد کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال