جیمز وب اطلاعات دقیق تری از سیاره بیگانه کشف کرد

تلسکوپ جیمز وب موفق شد اطلاعات بیشتری در مورد سیاره بیگانه ای که اخیرا کشف کرده بدست آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب سیاره ای را در بیرون از منظومه شمسی کشف کرده است که به دلیل شرایطی که دارد بهترین سیاره کشف شده محسوب میشود. اکنون این تلسکوپ فضایی […]

تلسکوپ جیمز وب موفق شد اطلاعات بیشتری در مورد سیاره بیگانه ای که اخیرا کشف کرده بدست آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب سیاره ای را در بیرون از منظومه شمسی کشف کرده است که به دلیل شرایطی که دارد بهترین سیاره کشف شده محسوب میشود. اکنون این تلسکوپ فضایی جزییات بیشتری از این سیاره بدست آورده است که خبر ساز شده است. اطلاعات جیمز وب در مورد این سیاره شامل جو سیاره، شیمی آن و بررسی مواردی مربوط به حیات بیگانه است.

سیاره جدید در حال گردش به دور ستاره خود در صورت فلکی دوشیزه است. طبق اعلام جیمز وب در جو این سیاره دی اکسید کربن وجود دارد. به همین دلیل این سیاره مورد توجه بسیار قرار گرفته است. کشف چنین سیاره ای در نوع خود نخستین محسوب می‌شود و کارشناسان آن را یک پیشرفت بزرگ به شمار می آورند. اطلاعات و جزییات بیشتر در مورد این سیاره به ستاره شناسان در مورد تاریخچه شکل گیری آن نیز کمک می کند.

لورا کریدبرگ، مدید موسسه نجوم ماکس پلانک، در بیانیه خود در مورد رصدهای اخیر می گوید: مشاهدات اولیه در مورد این سیاره نشان دهنده قدرت وب در ارائه علم فضا است. ما این تلسکوپ را آزمایش کرده ایم و می دانیم در کار خود بی عیب است.

سیاره کشف شده یک غول گازی است که اندازه آن تقریبا یک سوم مشتری است. فاصله این سیاره تا ستاره مادر خود حدود ۷ میلیون کیلومتر است. نور ستارگانی که به این سیاره می رسد شدید است و به همین دلیل می تواند یک گزینه ایده آل برای مطالعه دانشمندان بشمار رود. طبق بررسی دانشمندان این سیاره در اثر برخورد چند سیاره کوچکتر ایجاد شده است. فراوانی نسبت اکسیژن در مقابل کربن نشان می دهد این سیاره در فاصله دوری از ستاره خود تشکیل شده و اکنون نیز به دور آن می چرخد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال