جیمز وب به مرحله نهایی تنظیمات آماده سازی رسید

جیمز وب اکنون مراحل آخر آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد و پس از آن می تواند برای ثبت نمایی جدید از جهان آماده شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان ناسا آخرین تغییرات ابزارهای موجود در تلسکوپ فضایی جیمز وب را آغاز کرده‌اند تا هر چه زودتر بتواند از اوایل […]

جیمز وب اکنون مراحل آخر آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد و پس از آن می تواند برای ثبت نمایی جدید از جهان آماده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان ناسا آخرین تغییرات ابزارهای موجود در تلسکوپ فضایی جیمز وب را آغاز کرده‌اند تا هر چه زودتر بتواند از اوایل تابستان فعالیت‌های خود را برای رصد آغاز کند. به گفته ناسا این مرحله شامل کالیبره شدن منابع متنوع نجومی بوده و پس از آن می توان بررسی نخستین سالهای جهان را آغاز کرد.

 اسکات فریدمن دانشمند ارشد بخش راه اندازی جیمز وب در بیانیه ناسا اعلام کرد مهمترین مرحله بررسی توان عملیاتی ابزارها و اندازه گیری میزان نوری است که وارد تلسکوپ شده به آشکارسازها میرسد و در نهایت ثبت میشود. مهندسان تلاش خواهند کرد تا بتوانند به طور دقیق تمام فوتون هایی که به این تلسکوپ میرسد جمع‌آوری شده و توان عملیاتی آن در چندین طول موج برای عملکرد این تلسکوپ فضایی بررسی شود. به گفته فریدمن اکنون این تلسکوپ در دو ماهه آخر اماده سازی خود به سر میبرد و تقریباً مراحل راه اندازی نیز به پایان رسیده است. درصورت ارزیابی درست ابزارها امکان شروع برنامه های علمی بزرگ وجود دارد.

این تیم پیش از این نیز در طول فرایند راه اندازی چندین تصویر از یک ستاره ثبت کرده بود. وضوح تصاویر ستاره ای نیز در این تلسکوپ ارزیابی خواهد شد. پیش از این تمامی ابزارهای مورد بررسی قرار گرفته به درستی کار کردند. اکنون نیز ابزاری به نام توری پراش diffraction grating که وظیفه تبدیل نور به رنگ های تشکیل دهنده اش است نیز ارزیابی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال