جیمز وب موفق به کشف آب در اطراف یک دنباله دار شد

دوربین مادون قرمز نزدیک تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق به شناسایی نمونه شناخته شده ای از بخار آب در اطراف یک دنباله دار شد. این دنباله دار در کمربند اصلی سیارک ها قرار دارد.‌ به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان پیش از این تصور دیگری در مورد سیارک ها داشتند. به عقیده […]

دوربین مادون قرمز نزدیک تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق به شناسایی نمونه شناخته شده ای از بخار آب در اطراف یک دنباله دار شد. این دنباله دار در کمربند اصلی سیارک ها قرار دارد.‌

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان پیش از این تصور دیگری در مورد سیارک ها داشتند. به عقیده آنان سیارک ها به دلیل نزدیکی به خورشید قادر به حفظ یخ آب هستند. البته تاکنون شواهدی در این زمینه پیدا نکرده بودند. اکنون نیز پژوهشگران انتظار داشتند یخ را در دنباله دارها در کمربند کویپر کشف کنند. زیرا در فاصله دوری از خورشید قرار دارند.

دنباله کشف شده با نام comet 238P در مواد تبخیر شده خود فاقد دی اکسیدکربن است. همین موضوع باعث طرح سوال دیگری برای دانشمندان شده است. این در حالی است که در یک دنباله دار ده درصد از مواد تبخیر شده بطور معمول دی اکسید کربن است.

دانشمندان احتمال می دهند این دنباله دار دی اکسیدکربن خود را از دست داده و یا اینکه به دلیل شکل گیری این دنباله دار در بخش خاصی از منظومه شمسی که پی اکسید کربن نداشته این رویداد اتفاق افتاده است. دنباله دار شناسایی شده یکی از نخستین اجرام آسمانی در دسته دنباله دارهای کمربند اصلی بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال