جیمز وب بار دیگر با نقص فنی مواجه شد

بیانیه ناسا نشان می دهد تلسکوپ قدرتمند جیمز وب بار دیگر دچار نقص فنی شده است. این اتفاق در تاریخ ۱۵ ژانویه افتاد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته ناسا یکی از ابزارهای جیمز وب با نقص فنی مواجه شده است. ابزار تصویرگر مادون قرمز و طیف نگار بدون شکاف این […]

بیانیه ناسا نشان می دهد تلسکوپ قدرتمند جیمز وب بار دیگر دچار نقص فنی شده است. این اتفاق در تاریخ ۱۵ ژانویه افتاد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته ناسا یکی از ابزارهای جیمز وب با نقص فنی مواجه شده است. ابزار تصویرگر مادون قرمز و طیف نگار بدون شکاف این تلسکوپ در برقراری ارتباط درون برنامه ای دچار مشکل شده است.

طبق گفته ناسا در حال حاضر امکان استفاده از این ابزار وجود ندارد و فعالیت های علمی آن متوقف شده است. ناسا می گوید سخت افزارهای این رصدخانه در سلامت کامل هستند و نشانه ای از خطر برای آنها وجود ندارد. همچنین مشاهدات علمی که در اثر این نقص فنی دچار مشکل شدند دوباره برنامه ریزی خواهد شد. در رفع مشکل ایجاد شده علاوه بر ماست آژانس فضایی کانادا نیز حضور دارد. در حالت عادی ابزار مورد نظر قادر به کار کردن در چهار حالت مختلف است.

پیش از این نیز یک چرخ توری درون این ابزار علائمی از اصطکاک را نشان داده بود. البته این چرخ به یکی از حالت های این ابزار مرتبط بود. به همین دلیل تیم فنی فعالیت این قسمت را متوقف کرده بودند اما ابزار مادون قرمز میانی در سه حالت دیگر به فعالیت خود ادامه می دهد. در دسامبر نیز به مدت دو هفته این تلسکوپ دچار یک مشکل فنی شده بود که آن را روی حالت ایمن قرار می داد. به گفته مهندسان این مشکل را در نرم افزار آن و سیستم کنترل موقعیت تلسکوپ پیدا کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال