جیمز وب به مطالعه جوانترین سیاره فراخورشیدی می‌پردازد

تلسکوپ جیمز وب قصد دارد در هدف بعدی خود یک سیاره به عنوان جوان ترین سیاره فراخورشیدی را مورد بررسی قرار دهد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاره مورد نظر برای مطالعه دارای جرمی حدود مشتری است که به دور یک ستاره ۱.۶ میلیون ساله میچرخد که طبق گفته ناسا جوان ترین […]

تلسکوپ جیمز وب قصد دارد در هدف بعدی خود یک سیاره به عنوان جوان ترین سیاره فراخورشیدی را مورد بررسی قرار دهد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاره مورد نظر برای مطالعه دارای جرمی حدود مشتری است که به دور یک ستاره ۱.۶ میلیون ساله میچرخد که طبق گفته ناسا جوان ترین سیاره فراخورشیدی کشف شده محسوب می شود. پیش از این کشف این سیاره فراخورشیدی توسط تلسکوپ زمینی  ALMAدر شیلی انجام شده بود. ستاره جوان این سیاره نیز در حقیقت یک توپ گازی ۱.۶ میلیون ساله است که ۳۹۵ سال نوری از زمین فاصله دارد. این منظومه جوان در صورت فلکی مارافزای یا حوا قرار گرفته است.

 دانشمندان قصد دارند برای مطالعه دقیق تر این سیاره از تلسکوپ فضایی جیمز وب استفاده کنند. به دلیل وجود طول موج مادون قرمز، این تلسکوپ می تواند اطلاعات دقیقی از آن منتشر کند. در مرحله اول این تلسکوپ جرم واقعی این ستاره را اندازه گیری خواهد کرد و در مرحله بعد فراخورشیدی بودن این سیاره تعیین خواهد شد. همچنین تلسکوپ جیمز وب می‌تواند با استفاده از ابزارهای پیشرفته تصاویری از این سیاره را نیز منتشر کند. بدین ترتیب با کمک داده های طیف سنجی وب امکان شناخت ترکیب شیمیایی ابر جوی و دیگر ویژگی های ساختاری این سیاره نیز ممکن خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال