جیمز وب موفق به کشف بخار آب در یک سیاره فراخورشیدی شد

جیمز وب موفق شد در اتمسفر یک سیاره فراخورشیدی سنگی و داغ بهتر آب کشف کند. این کشف می تواند یک عملکرد بزرگ در مطالعه سیارات فراخورشیدی باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب در حال مطالعه یک سیاره فراخورشیدی با نام GJ 486 با استفاده از ابزار طیف نگار فروسرخ […]

جیمز وب موفق شد در اتمسفر یک سیاره فراخورشیدی سنگی و داغ بهتر آب کشف کند. این کشف می تواند یک عملکرد بزرگ در مطالعه سیارات فراخورشیدی باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب در حال مطالعه یک سیاره فراخورشیدی با نام GJ 486 با استفاده از ابزار طیف نگار فروسرخ موفق به شناسایی بخار آب شد.

سیاره فراخورشیدی GJ 486 بسیار به ستاره خود نزدیک است و منطقه قرارگیری آن قابل سکونت نیست. بطوری که دمای سطح آن به ۴۳۰ درجه سانتیگراد می رسد. با وجود نزدیکی به ستاره میزبان در اتمسفر این سیا ه بخار آب کشف شده است. این موضوع نشان می دهد سیاره مورد نظر دارای جو است.

البته گروه پژوهشی این سیاره می گویند ممکن است این بخار آب مربوط به این سیاره نبوده و مربوط به نقاط خنک ستاره باشد. سارا موران، از دانشگاه آریزونا و یکی از محققان این پژوهش می گوید: سیگنال کشف شده وجود قطعی آب را نشان می دهد. اما هنوز نمی توان گفت که آب کشف شده بخشی از جو این سیاره است یا خیر. بدین معنی که آیا این سیاره دارای جو است یا اینکه تنها علامتی از وجود آب را در این ستاره میبینیم.

دانشمندان گذر این سیاره از مقابل ستاره و همچنین شبیه سازی رایانه ای را مورد بررسی قرار دادند. آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که وجود بهار آب دلیل اصلی سیگنال های کشف شده بوده است. با وجود اثرات دارا بودن جو در سیاره GJ 486 ، وجود آب در ستاره آن نیز محتمل بنظر می رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال