جیمز وب موفق به شناسایی غبار کربن در ابتدای عمر کیهان شد

جیمز وب توانسته است ردپایی از کریم را در اوایل عمر کیهان کشف کند‌. با این کشف می توان نتیجه گرفت شکل گیری اولین کهکشان ها پس از انفجار بزرگ سریع تر از تصورات ما انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان در داده های ارسال وب نشانه های […]

جیمز وب توانسته است ردپایی از کریم را در اوایل عمر کیهان کشف کند‌. با این کشف می توان نتیجه گرفت شکل گیری اولین کهکشان ها پس از انفجار بزرگ سریع تر از تصورات ما انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان در داده های ارسال وب نشانه های وجود کربن را در ده کهکشان ‌ متفاوت پیدا کرده اند. زمان تشکیل این کهکشان ها به یک میلیارد سال پس از انفجار بزرگ تعلق دارد.

با توجه به کشف اخیر ممکن است نظریه تکامل شیمیایی جهان اعتبار خود را از دست دهد. زیرا احتمالا فرآیندهای ایجاد کننده کربن و یا عناصر مشابه زودتر از زمان مشاهده این تلسکوپ ایجاد شده اند. دانشمندان برای شناسایی کربن در این ده کهکشان از طیف نوری استفاده کردند. با توجه به اینکه عناصر نور را در طول موج های متفاوت جذب و یا ساطع می کنند امکان ردیابی آنها وجود دارد. بنابراین ردپای آنها در منابعی مانند کهکشان ها و ستاره ها باقی خواهد ماند.

یافته های کنونی با نظریه بوریس ویتستوک پژوهشگر دانشگاه کمبریج متفاوت است. زیرا طبق مدل های متعارف عناصر سنگینی مانند کربن در قاب ستاره ها ایجاد می شوند. در زمان اتمام سوخت آنها در اثر همجوشی هسته ای در ابرنواخترها منفجر شده و مواد خود را در کیهان پراکنده می کنند. پیش از این دانشمندان تخمین زده‌اند عمر چنین ستارگانی حدود ده میلیون سال است. بنابراین ممکن است روش دیگری برای پراکندگی کربن در زمانی کوتاهتر وجود داشته باشد. داده های بدست آمده کنونی مربوط به جیمز وب علمی را نشان میدهد که پیش از این امکان دسترسی به آن وجود نداشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال