جیمز وب اولین مانور فضایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

تلسکوپ جیمز وب توانست با موفقیت یکی از تجهیزات مهم خود را آزادسازی و نصب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرآیند آزادسازی مجموعه آنتن های گیمبالد این تلسکوپ روز ۵ دی انجام گرفت. این آنتن می تواند دو بار در روز دست‌کم ۲۸.۶ گیگابایت داده علمی را به زمین ارسال کند. […]

تلسکوپ جیمز وب توانست با موفقیت یکی از تجهیزات مهم خود را آزادسازی و نصب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرآیند آزادسازی مجموعه آنتن های گیمبالد این تلسکوپ روز ۵ دی انجام گرفت. این آنتن می تواند دو بار در روز دست‌کم ۲۸.۶ گیگابایت داده علمی را به زمین ارسال کند.

فرایند آزاد سازی مجموعه آنتن پر سرعت وب یک ساعت به طول انجامید و محققان توانستند پس از آزادسازی حرکت آن را نیز مورد بررسی قرار دهند. پس از آن نیز حسگرهای حرارتی و سنجش فشار روی تلسکوپ فعال شد. هم اکنون محققان بر داده های حرارت و فشار سیستم های آن نظارت دارند.

 از زمان ارسال این تلسکوپ تاکنون ۲۳.۵ درصد از مسیر تا مقصد طی شده است. جیمز وب پس از پرتاب اولین مانور حیاتی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است در مرحله بعدی مانور دیگری را را برای روشن سازی پیشرانه و قرارگیری در مسیر صحیح به سمت نقطه لاگرانژ ۲ انجام دهد. کل این مانورها در مجموع سه مانور خواهند بود که اولین مانور این تلسکوپ مهمترین آن محسوب می شد. پس از رسیدن به مودار مورد نظر نیز حدود ۶ ماه زمان نیاز است تا همه تجهیزات این تلسکوپ آماده سازی شده و اولین داده ها به زمین ارسال شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال