جیمز وب با موفقیت توانست رادیاتور خنک کننده خود را مستقر کند

عملیات باز شدن رادیاتور تلسکوپ فضایی جیمز وب برای خنک نگه داشتن این تلسکوپ با موفقیت انجام گرفت. این مرحله یکی از مراحل نهایی باز شدن آینه این تلسکوپ محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رصدخانه فضایی جدید ناسا از باز شدن موفقیت‌آمیز رادیاتور تلسکوپ فضایی جیمز وب خبرداد. این تلسکوپ […]

عملیات باز شدن رادیاتور تلسکوپ فضایی جیمز وب برای خنک نگه داشتن این تلسکوپ با موفقیت انجام گرفت. این مرحله یکی از مراحل نهایی باز شدن آینه این تلسکوپ محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رصدخانه فضایی جدید ناسا از باز شدن موفقیت‌آمیز رادیاتور تلسکوپ فضایی جیمز وب خبرداد. این تلسکوپ در تاریخ ۲۵ دسامبر به فضا پرتاب شد و از زمان ارسال تا کنون برخی مراحل پیچیده استقرار برای باز شدن و پیکربندی نهایی خود را انجام داده است.

 به گفته ناسا این تلسکوپ پس از آخرین مرحله به نام استقرار آینه ثانویه فرایند دیگری را برای استقرار رادیاتور به نام ADIR را آغاز کرد. این رادیاتور در پشت تلسکوپ متصل است و با کمک تسمه های فویل آلومینیومی به دیگر ابزار متصل می‌شود .سطح این رادیاتور با سلول های لانه زنبوری و سیاه رنگ پوشیده شده و به این تلسکوپ اجازه می دهد تا گرما را از ابزار رصد این دستگاه دور کند. این رادیاتور با کمک چهار قفل در پیکربندی تلسکوپی قرار دارد که ۳ قفل آن لحظاتی پس از پرتاب باز شد. تاین قفل نیز به مدت ۱۵ دقیقه در فرایند استقرار باز شد.

رادیاتور این تلسکوپ از فناوری های خنک کننده آن محسوب می شود و به آن اجازه می دهد تا رصد سیگنال های فروسرخ ضعیف را نیز به خوبی انجام دهد. زیرا این سیگنال ها با گرما همراه بوده و ابزار رصدخانه این تلسکوپ نیز باید برای این رصد به طور کامل سرد بماند. وظیفه این تلسکوپ به همراه آفتابگیر بزرگ آن دور نگه داشتن گرما از ابزار حساس جیمز وب خواهد بود.

از دیگر مراحل پیکربندی جیمز وب باز کردن دو پنل جانبی آینه اصلی است. آینه اولیه با ۱۸ بخش مجزا مستقر شده است. اما آینه ثانویه بسیار بزرگ بوده که هنگام پرتاب نمی توانست در موشک قرار بگیرد. به همین دلیل دو پنل جانبی سه بخشی این آینه به صورت تا شده هستند و قرار است در فضا باز شوند. به گفته تیم عملیاتی جیمز وب امروز یعنی جمعه ۷ ژانویه فرایند استقرار پنل چپ آینه اصلی آغاز شده به طوری که ۲۴ ساعت صرف باز کردن و بستن پنل خواهد شد. ناسا قصد دارد پس از انجام این ماموریت علاوه بر پخش زنده و کنترل آن یک کنفرانس مطبوعاتی نیز برگزار کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال