جیمز وب در حالت آماده به کار موفق به ردیابی یک سیارک شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب که اکنون مراحل پایانی تنظیمات خود را پشت سر می‌گذارد، توانست در حالت آماده به کار با موفقیت یک سیارک و حرکت آن را رصد کند. این اقدام تمرینی برای آغاز رسمی ماموریت های علمی این تلسکوپ محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حرکت اخیر جیمز […]

تلسکوپ فضایی جیمز وب که اکنون مراحل پایانی تنظیمات خود را پشت سر می‌گذارد، توانست در حالت آماده به کار با موفقیت یک سیارک و حرکت آن را رصد کند. این اقدام تمرینی برای آغاز رسمی ماموریت های علمی این تلسکوپ محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حرکت اخیر جیمز وب برای دنبال کردن سیارک برای دریافت اطمینان ناسا از آمادگی این تلسکوپ جهت شروع فعالیت ۲۰ ساله است. درین عملیات ردیابی جرم آسمانی نزدیک به این رصدخانه با موفقیت انجام شد که در آن علاوه بر مشاهده کهکشان های دوردست روی اشیا منظومه شمسی نیز نظارت شد.

 ناسا در گزارش اخیر خود نیز آمادگی تقریبی جیمز وب را اعلام کرد و گفته است: پس از مراحل راه اندازی آزمایش رصد اشیا دیگر با سرعت های گوناگون انجام می گیرد تا بتوانیم این تلسکوپ را برای مطالعه روی اشیا درون مظلومه شمسی آماده کنیم. به گفته ناسا توانایی این تلسکوپ در رصد اشیای نزدیک می تواند آن را قادر به بررسی هرگونه اشیا از کمربند کویپر تا قمر های سکونت‌پذیر کند.

به گفته ناسا این تلسکوپ ممکن است در ردیابی اشیا متحرک با مشکلاتی روبرو شود. به عنوان مثال در صورت حرکت بین زوایای سردتر و یا داغ تر احتمال به هم ریختن چیدمان دقیق آینه ها وجود دارد. از مهمترین اهداف جیمز وب در منظومه شمسی بررسی حلقه های زحل و اتمسفر تایتان و همچنین اشیای یخی در کمربند کویپر خواهد بود. راه اندازی جیمز وب باید در اواخر تیر به پایان برسد و پس از آن ماموریت های علمی آن نیز وارد فاز اولیه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال